Gå til innhold

Ulovlig?

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene brukt kazaa til å laste ned en god del eldre ms dos spill (80-tallet)jeg spilte i pubertetstiden. Som space quest, monkey island 1 osv.

Detter er spill som ikke lenger selges. Er dette ulovlig og bør jeg da snarlig se til å fjerne alle slike spill før FBI kommer dundrende på døren.....:smile:

Alle spill jeg har lastet ned er spill jeg eide en gang i tiden. Var bare ikke flink til å ta vare på dem....:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-20 18:46, Dotten skrev:

Har de siste dagene brukt kazaa til å laste ned en god del eldre ms dos spill (80-tallet)jeg spilte i pubertetstiden. Som space quest, monkey island 1 osv.

Detter er spill som ikke lenger selges. Er dette ulovlig og bør jeg da snarlig se til å fjerne alle slike spill før FBI kommer dundrende på døren.....:smile:

Trenger vel ikke være så spesielt redd for akkurat det da :wink:

Juridisk sett er det nok ulovlig, så lenge produsenten ikke har sagt ifra seg sine rettigheter. Det at spillet ikke selges lenger, har ikke noe med saken å gjøre.

Quote:

Alle spill jeg har lastet ned er spill jeg eide en gang i tiden. Var bare ikke flink til å ta vare på dem....:smile:

Da burde det være ok - så lenge du ennå har bevis på at du en gang har kjøpt spillene? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-20 20:37, As}{antii skrev:

Hmmm.. Monkey Island er vel abandonware..?!

Abandonware er tull. Så lenge produsenten ikke har sagt fra seg eller endret copyright-betingelsene er det forbudt å kopierer og bruke programmer du ikke har betalt, uavhengig hvor gamle programmene er.

I praksis vil nok ikke en produsent bruke resurser på å bekjempe piratkopiering av programmer og spill som de ikke lenger selger og tjener penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...