Dotten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Har de siste dagene brukt kazaa til å laste ned en god del eldre ms dos spill (80-tallet)jeg spilte i pubertetstiden. Som space quest, monkey island 1 osv. Detter er spill som ikke lenger selges. Er dette ulovlig og bør jeg da snarlig se til å fjerne alle slike spill før FBI kommer dundrende på døren.....:smile: Alle spill jeg har lastet ned er spill jeg eide en gang i tiden. Var bare ikke flink til å ta vare på dem....:smile: Lenke til kommentar
en mann Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg tror ikke produsentene av Monkey Island 1 - 10 er så veldig bekymret. Kanskje de med eksemplarer fortsatt liggende i butikken. (Også tvilsomt) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 18:46, Dotten skrev:Har de siste dagene brukt kazaa til å laste ned en god del eldre ms dos spill (80-tallet)jeg spilte i pubertetstiden. Som space quest, monkey island 1 osv.Detter er spill som ikke lenger selges. Er dette ulovlig og bør jeg da snarlig se til å fjerne alle slike spill før FBI kommer dundrende på døren.....:smile: Trenger vel ikke være så spesielt redd for akkurat det da :wink: Juridisk sett er det nok ulovlig, så lenge produsenten ikke har sagt ifra seg sine rettigheter. Det at spillet ikke selges lenger, har ikke noe med saken å gjøre. Quote: Alle spill jeg har lastet ned er spill jeg eide en gang i tiden. Var bare ikke flink til å ta vare på dem....:smile: Da burde det være ok - så lenge du ennå har bevis på at du en gang har kjøpt spillene? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hmmm.. Monkey Island er vel abandonware..?! Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 20:37, As}{antii skrev:Hmmm.. Monkey Island er vel abandonware..?! Abandonware er tull. Så lenge produsenten ikke har sagt fra seg eller endret copyright-betingelsene er det forbudt å kopierer og bruke programmer du ikke har betalt, uavhengig hvor gamle programmene er. I praksis vil nok ikke en produsent bruke resurser på å bekjempe piratkopiering av programmer og spill som de ikke lenger selger og tjener penger på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå