Shaper^ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Heisann folk Har ett X800XT kort fra Sapphire. Det tuter og kjører som det skal, men tenkte jeg skulle få det siste ut av det Så jeg lasta ned ATi Tool, og prøvde "Detect maximum core speed" eller noe.. Det stod lenge, MHz'en gikk oppover og oppover, så stoppa den, og så begynnte tingen å snurre (Warming up process), så klokka den til 517.8MHz, så kom det en svær gul flekk der den snurretingen skulle være, så mista skjermen synch og så måtte jeg ta strømmen på pcen.. Var redd for at jeg hadde klart å ødelegge kortet mitt jeg :S Hadde jo håpa på at ATi Tool skulle stoppe når det var nok liksom, men neida.. Kortet var OK, det eneste som hadde skjedd var at skjermbildet var litt skevt på skjermen, men det var bare å rette opp manuellt.. Men jeg syns det var rart at pcen låste seg.. Hvorfor kan dette være tror dere (dere som har peiling)? Og hvor mye tror dere at det er tryggt å klokke mitt kort? Original speeds er 500/500 Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hvilke drivere bruker du? Prøv å last ned de nyeste Omegadriverene (Se signaturen min) Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Bruker de helt nyeste Catalyst driverene med CC. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Bruker de helt nyeste Catalyst driverene med CC. 5000206[/snapback] Prøv OmegaDrivere.. Tror det var en her på forumet som klarte å klokke 70MHz extra når han byttet fra Standar til Omega. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Dette er en noenlunde kjent 'bug'. Atitoool har problemer med å gjenkjenne artifacts på akkurat dette kortet (R420) - resultatet blir at Atitool klokker og klokker helt til det blir svart - bokstavelig talt. Av denne grunn bør man ikke bruke 'Find Max' funksjonen - klokk heller manuelt, og bruks så Atitool til å sjekke om det er stabilt. mvh r.- Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Flott flott! Det skal jeg gjøre ! Takk for hurtige svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå