Gå til innhold

Når blir det lett å sette opp WLAN med WPA/WEP?

Anbefalte innlegg

har tittet på mulige kandidater for min frie harddiskplass, men ser det samme problemet hos de aktuelle distroene. (ubuntu, kanotix, fedora). Mitt spørsmål, noen som vil tippe når det blir mulig å sette opp kryptert WLAN forbindelse like lett som i win eller osx? slik jeg ser at det gjøres nå, er dette veldig lite brukervennlig (f.eks i ubuntu blir man anbefalt å slå av krypteringen i ruteren før man setter opp, altså ikke så lett når man bruker nettverk som man selv ikke administrerer. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har tittet på mulige kandidater for min frie harddiskplass, men ser det samme problemet  hos de aktuelle distroene. (ubuntu, kanotix, fedora). Mitt spørsmål, noen som vil tippe når det blir mulig å sette opp kryptert WLAN forbindelse like lett som i win eller osx? slik jeg ser at det gjøres nå, er dette veldig lite brukervennlig (f.eks i ubuntu blir man anbefalt å slå av krypteringen i ruteren før man setter opp, altså ikke så lett når man bruker nettverk som man selv ikke administrerer.  :thumbdown:

4999412[/snapback]

Hei .

Instalerte OpenSuse 10.0 på laptoppen idag og der fikk jeg alternativ med wpa-psk .

Funker fett på D-Link pcmcia nettverkskort . Ikke noe problem :thumbup:

Lenke til kommentar
har tittet på mulige kandidater for min frie harddiskplass, men ser det samme problemet  hos de aktuelle distroene. (ubuntu, kanotix, fedora). Mitt spørsmål, noen som vil tippe når det blir mulig å sette opp kryptert WLAN forbindelse like lett som i win eller osx? slik jeg ser at det gjøres nå, er dette veldig lite brukervennlig (f.eks i ubuntu blir man anbefalt å slå av krypteringen i ruteren før man setter opp, altså ikke så lett når man bruker nettverk som man selv ikke administrerer.  :thumbdown:

4999412[/snapback]

Hei .

Instalerte OpenSuse 10.0 på laptoppen idag og der fikk jeg alternativ med wpa-psk .

Funker fett på D-Link pcmcia nettverkskort . Ikke noe problem :thumbup:

5002598[/snapback]

Ligger som standard i konfigurasjonen av instalasjonen . Du trenger ikke noe eget program .

Lenke til kommentar

jepp, da har jeg fått opp gui for wep config, nå gjenstår det å spoofe MAC addressen siden jeg har chello bredbånd som tillater kun en maskin på nett. noen gui for MAC spoofing tilgjengelig for debian-baserte distros eller i annen form? (har lest litt om hvordan man kan gjøre dette fra kommandolinjen, men det virker problematisk å beholde den spoota adressa etter reboot). takk for alle svar så langt

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...