rødøye Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Hei, jeg lurer på hva forskjellen på C# og C/C++ er? Hvilken bør jeg lære? Endret 13. oktober 2005 av rødøye Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 C# ligner C++ og Java, men kompileres til common intermediate language, altså må du ha Microsoft .net eller Mono for å kjøre programmene. C# har tilgang til hele .NET klassestrukturen, og fjerner noen vanskelige ting fra C++, f.eks. pointere og multipell arv. C# er et eget språk, men ligner en del på C++. Andre kan sikkert utdype forskjellene bedre enn meg. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen anbefalinger til hva jeg bør satse på? Kan PHP fra før. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Det kommer an på hva du skal bruke det til. Mange bruker C# til nytteapplikasjoner og tools, mens C/C++ fortsatt er første valg når det gjelder "High-end"-applikasjoner og spill. C# er lettere å lære, men om du lærer deg C++ er det lettere å lære seg C# i ettertid, enn vice versa. Endret 13. oktober 2005 av Geofrank Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Takker, da har jeg fått plassert meg sånn noenlunde i hvertfall. Hvilken compiler er anbefalt for nybegynere? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Til c++ eller c#? Til C++ kan du jo sjekke ut g++ (del av GCC). Til C# er det vel bare Microsoft sin versjon og den som følger med Mono som fungerer skikkelig. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 og mono er strengt tatt ganske uferdig. Men C# compiler følger med .NET Framework, den får du fra Microsoft sin side, deretter er det greit å ha et IDE, SharpDevelop f.eks. C# compileren heter csc.exe Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Jeg vil anbefale Visual Studo .NET 2003 som IDE og kompilator for begge språkene (om du har råd eller kan skaffe det på alternative måter). Dette forutsetter at du kjører Windows. Ellers er både VC++ 2005 Express og VC# 2005 Express, begge i Beta 2-fase, tilgjengelig for nedlasting her: http://lab.msdn.microsoft.com/express/ Endret 14. oktober 2005 av Geofrank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå