vifteovn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ja har som sagt en LG-brenner som brenner 32x den har burn-prof/just-link. Og bruker da en buffer som i starten på CD-platebrenninga er på 100% før den etter 30 sec vil tro ved akslerering av brenning så faller den til 2-3%. Den hopper ikke opp og ned men blir der på 2-3%. Noen som har hatt lignende problemer med den brenneren eller har en link eller patch eller tips? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Har ikke annet forslag enn å sjekke at DMA er aktivert... Slik at den ikke bruker PIO... Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Nei har dessverre aktivert den. Må nå brenne 16x for at brenneren ikke skal akslerere :/ Sidene til LG er jo helt lapskaus så der finner jeg ingenting. Det eneste jeg klarte og laste ned var bilder av brenneren :sad: Håpte på og finne en firmware upgrade der :/ Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 du har vel satt på burn-proff? feilbrenner den, eller brenner den bare veldig tregt? Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Den brenner ikke trenkt, og jeg har på burn-proof. Men når jeg skrur opp på over 16x så synker bufferen og da vil jo ikke burn-proof hjelpe eller? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Burn Proof fungerer for det, men da skal de veldig lite til før den stopper brenninga, og dette kan man høre på musikk cder, men på data vil du neppe merke det. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 En annen ting har du harddisk og cdrw på samme kabel? Disse bør ha vær sin kabel. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Du må aktivere DMA. Problemen du beskriver stemmer overens med den opplever om brenneren ikke har DMA aktivert i Windows. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har sett på instillingene og SER at DMA er krysset av. Men skal mekke innpå XP om et par dager og prøve NERO så for vi se om det hjelper.... Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Hm litt lenge siden jeg startet denne posten men jeg løste jo probleme hvis kanskje andre og for det. Men alt som var nødvendig var bare og innstalere NERO 5.5.9.9 da funket alt. Brenner på 32x helt flott nå. Bufferen er aldri mindre en 98%. Happy ending Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: The_Creator skrev (2002-08-20 18:41):Ja har som sagt en LG-brenner som brenner 32x den har burn-prof/just-link. Og bruker da en buffer som i starten på CD-platebrenninga er på 100% før den etter 30 sec vil tro ved akslerering av brenning så faller den til 2-3%. Den hopper ikke opp og ned men blir der på 2-3%. Har du samme problemer på alle merkene av cd-r platene, Det kan være at brenneren din er kresen på plater. Har du prøvd med en firmware oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå