hebbelille Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 jeg har lagd en film i pinnacle 9, hvor jeg også har brukt mange bilder. filmen ser bra ut på pc, men når jeg lager dvd (i pinnacle) får jeg hakking i deler av filmen, bildene har stor oppløsning (6,3 m.pix). Etter å ha prøvd å rendre/brenne flere ganger er til og med tillagt musikk blitt flyttet om til feil steder i filmen. (ser fortsatt riktig ut på pc) Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kan være mye som kan være grunnen til det. Det kan hende at du har for lite ram(minne) i pc'en. Kanskje harddisken ikke er rask nok til å håndtere all informasjonen fort nok. Du bør ha en som er 7200 rpm eller høyere. Enkelte harddisker har en rpm på 5400. De egner seg litt dårlig til redigering. Videre kan det hende du har en for svak cpu(prosessor). Det jeg ville prøvd var : 1. Å avinstallere studio9 for deretter å legge det inn på nytt igjen. Hvis ikke det hjelper. 2. Defragmentere harddisken. 3. Formatere harddisken og legge alle programmereinn på nytt. Hvis ikke det hjelper med noen av de tre alternativene så er det nok behov for enten raskere harddisk mere ram eller raskere cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå