Gå til innhold

Izzat - Hva synes du om den?

Der Kommissar

Anbefalte innlegg

God dagen. Satser på at det ikke er en tråd om det fra før, prøvde et søk, men intet resultat.

Anyway: Var på kino i går, og så filmen Izzat. Hadde forventet mere usannsynlig action, men det jeg så var slettes ikke verst. Fikk en skikkelig "payback"-følelse på slutten, og blei litt skuffa da jeg hadde håpa på en litt mere actionfylt slutt (les: mere firepower). Men, allikevell, slutten var utrolig spennende, og filmen gav et (etter min mening) et meget realistisk bilde av den volden som ihvertfall jeg ikke ser noe av.

Så, hva synes dere her på forumet om Izzat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med en gang ut på Tromsø Kino, men alt er jo nytt der :)

Anyway: Savna mere skyting, rett og slett, men det var fordi jeg hadde forestilt meg den mere usannsynlig. Men, synes den ellers var veldig bra. Han derre "Saddiq"-fyren synes jeg spilte rollen sin veldig bra, og jeg tror at om jeg så han på gata ville jeg helt ubevist gitt han et stygt blikk (pga. rollen of course) :D

Desverre var noen ting så rart, som alle de folka de drepte. De var jo ikke akkurat nøye med å ikke etterlate seg spor (spesielt der hvor bossen knerta han svenske rockern og knarkern), for å si det slik.

Edit: Laga meg en avatar etter bildet av "helten", tøft med Glock :wee:

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar

Filmen var en helt grei etter å ha sett den. Det ga meg et bilde på gjengkriminalitet jeg aldri hadde tenkt meg kunne skje i Oslo. Filmen var genrelt bra, men var litt teit at filmen var dubbet.

Jeg var heldig og fikk møte Elias (lederen i Young guns) og han hadde et flott foredrag om hans tidligere fortid. Det var utrolig rørende, og jeg fikk nesten tårer i øynene da jeg fikk høre om hva disse menneskene ønsket å oppnå, hva de ofret, og hva som har skjedd med dem idag. Spesielt når han fortalte om Farooq og en som var i samme posisjon som han. Farooq var ikke interesert i å nyte av godene de fikk av sine kriminelle gjerninger, ettersom han visste det var galt, men han gjorde det for venner. Hans eneste venner, som han hadde vokst opp med hele livet, drev med slikt, og han følte det som sitt ansvar å "beskytte" disse for å beholde et sterkt vennskap. Elias fortalte om en venn av han som var i samme situasjon, og som ble stemplet som Norges farligste mann. Han fikk 12 års fengsel. De fire første årene, fikk han besøk hele tiden, og alle vennene hans besøkte han regelmessig. Nå har han ikke hatt et eneste besøk de siste fire årene. Han vet ikke hvor kone og barn er, og han er ødelagt for livet. Kun for det han gjorde for vennene sine, og de har nå glemt han.

Skulle denne filmen vært mer interesang, skulle det vært om Elias sitt liv. Jeg fatter ikke hvor langt et menneske kan gå for å bevise sine tanker til andre mennesker. Da han fortalte om brorens død, kom tårene. Jeg går ikke inn på detaljer, men det gjorde sterkt inntrykk på meg. Han har ivertfall trukket meg unna et slikt miljø, og for det skylder jeg han en stor takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...