Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTels kundesjef sier opp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så greitt å være sjef bestandig.

I slike selskap som dette, er det i tillegg en ytterligere belastning på toppen av alle de andre problemene:

En god del såkalte kunder, som faktisk våger å ha egne meninger. ;)

Lykke til i neste jobb, sier jeg. :innocent:

Lenke til kommentar

NextGenTel sliter med kundeservice, det har det alltid gjort, og med mindre de bytter noen av toppene i selskapet kommer de alltid til å slite med dårlig kundeservice.

Det er utrolig synd, for utenom ubegripelig dårlig kundeservice har selskapet uten tvil de beste linjene og prisene på ADSL og ADSL2.

Mulig det blir bedre med ny kundesjef, men jeg tviler iallfall på det. Og hvem vil ha jobben som ny kundesjef er jo også et stort spørsmål. Jeg hadde nok hatt betenkeligheter med å ta den jobben.

-Chief-

Lenke til kommentar

Tja, jeg tror faktisk ikke at problemet var at sjefen for kundeservice senteret ikke VILLE hjelpe, men at styret gav han for lite ressurser. Og derfor vil ikke det å ansette en ny sjef hjelpe. Så får vi bare håpe på at jeg tar feil da, og at det blir bedre. For å bli bedre, det bør det :)

Lenke til kommentar
Det burde Kundesjefen i telenor gjøre også

(hva som skjer her da? jeg fikk feilmelding da jeg postet dette,skrev det på nytt og da kom det fram 2 poster.)

4999140[/snapback]

ja...for telenor fikk inn 138 klager til forbrukerrådet, og har vel rundt 2 millioner kunder (give or take), mens nextgentel har et par-tre hundre tusen kunder og fikk inn 537 klager. kan vel ikke si annet en at telenor gruser ngt totalt når det kommer til kundeservice :)

Lenke til kommentar
Det burde Kundesjefen i telenor gjøre også

(hva som skjer her da? jeg fikk feilmelding da jeg postet dette,skrev det på nytt og da kom det fram 2 poster.)

4999140[/snapback]

ja...for telenor fikk inn 138 klager til forbrukerrådet, og har vel rundt 2 millioner kunder (give or take), mens nextgentel har et par-tre hundre tusen kunder og fikk inn 537 klager. kan vel ikke si annet en at telenor gruser ngt totalt når det kommer til kundeservice :)

5007326[/snapback]

Ja det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Tja, jeg tror faktisk ikke at problemet var at sjefen for kundeservice senteret ikke VILLE hjelpe, men at styret gav han for lite ressurser. Og derfor vil ikke det å ansette en ny sjef hjelpe. Så får vi bare håpe på at jeg tar feil da, og at det blir bedre. For å bli bedre, det bør det :)

5006992[/snapback]

Disse problemene må være langt mer alvorlige og en del av en ukultur hos NGT.

De har valgt en løsning med påtvungen router og PPPoA noe som nok skaper endel trøbbel for kundeservice, i tillegg har de også hatt mye trøbbel med disse routerne og folks ønsker om konfigurering. Dessuten kan det se ut som at de til tider har hatt 0 kontroll på fakturerings og leveranseavdelingene.

At NGT har overlevd må kun skyldes at de leverer et produkt som har hvert så mye bedre enn andre, hvis de må begynne og sloss på likefot med andre ISP-er kan det fort gå galt for NGT med mindre de skjerper seg.

Lenke til kommentar

en av de store fordelene ngt hadde før var jo at de var en av de får som leverte routere til kundene, på den tiden kostet jo routere en skjorte og et fint slips, så det var mange som valgte dem nettopp for å spare penger på det. nå har det fleste andre også gått over til å levere med routere, bl.a. telenor, og de øker også hastighetene sine jevnt og trutt. selv om ngt fremdeles har veldig mye hastighet for penga, så spioser de andre seg innpå, så de må absolutt gjøre noe drastisk med hele organisasjonen sin hvis de har planer om å overleve de neste årene!

Lenke til kommentar
en av de store fordelene ngt hadde før var jo at de var en av de får som leverte routere til kundene, på den tiden kostet jo routere en skjorte og et fint slips, så det var mange som valgte dem nettopp for å spare penger på det. nå har det fleste andre også gått over til å levere med routere, bl.a. telenor, og de øker også hastighetene sine jevnt og trutt. selv om ngt fremdeles har veldig mye hastighet for penga, så spioser de andre seg innpå, så de må absolutt gjøre noe drastisk med hele organisasjonen sin hvis de har planer om å overleve de neste årene!

5014398[/snapback]

Jo, men så er jo NGT sin holdning til kunder som selv ønsker og velge utstyr ganske steil. PPPoA er problematisk i forhold til annet utstyr og jeg tviler på at NGT hadde valgt dette i dag, PPPoE som Tn bruker skaper også fryktelig mye problemer for folk og er ei heller spesiellt bra hverken for kunder eller supporttjenesten.

Lenke til kommentar
Jo, men så er jo NGT sin holdning til kunder som selv ønsker og velge utstyr ganske steil. PPPoA er problematisk i forhold til annet utstyr og jeg tviler på at NGT hadde valgt dette i dag, PPPoE som Tn bruker skaper også fryktelig mye problemer for folk og er ei heller spesiellt bra hverken for kunder eller supporttjenesten.

Sant nok, men PPPoE er tross alt støttet i de aller fleste routere, noe som ikke akkurat kan sies om pppoa. Dessuten har jeg til gode å se pppoa software klienter for de som ønsker å bruke rene xDSL-modem mot NGT (hvis dette i det heletatt er mulig, kjenner ikke mulighetene her gitt :blush: )

En liten sammenligning:

http://www.carricksolutions.com/pppoe/pppoevspppoa.php

Lenke til kommentar

Dette er jo faktisk "prisen" man betaler for å gå til ett billigselskap.

Telenor tar jo 349kr for en slik linje, mens NGT tar 270kr, hadde NGT hatt ca samme pris som Telenor da de begynte i sin tid hadde de kanskje hatt råd til å ha skikkelig service.

men når man skal være billig billig billig, så går det som regel utover noe..

Jeg har selv hatt Telenor, alltid hatt det uten problemer med kundeservice osv, og når jeg på toppen måler 2,7mbit nedlastning på min 1 mbit linje så skal jeg ikke klage hvertfall. Og en annen fyr jeg snakket med på nett i går målte i overkant av 5mbit ned når han skulle ha 4 mbit.

Er man avhengig av service er nok ikke det billigste alternativet det beste. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...