alf-gunnar Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei Jeg har følgende problem: - Prøver å spille "heroes 3" på nettet ved bruk av tcp/ip-tilkopling. Setter opp en host og søker etter ip-adresse, men får ingen tilkopling. (finner min ip på siden whatismyip.com) Jeg har denne oppkoplingen: -2 maskiner er koplet i nettverk med router (d-link, DI-514) -Tråløst nettverkskort (802.11g Wireless LAN PCI) Vi er koplet til internett med: -telenor adsl (topcom 871) Har følgende beskyttekse: -virusprogramm NOD -Brannmur windowx xp (sp2) Har prøvd følgende: -Bruke MSN-gaming zone (får ikke tilkopling) -Arcade Gamespy (får ikke tilkopling) -Prøver å sette min maskin som DMZ (fungerer heller ikke) -prøver etter råd fra andre og åpne diverse porter i router, men fungerer heller ikke. -Har også prøvd å skru av brannmur og virusprogram. (fungerer heller ikke) -Har stillt inn slik at jeg har statisk ip og ingen proxy. (fungerer heller ikke) -Min kompis som jeg skal spille med er ikke bak noen router, og har ingen problem med å spille online med andre. Når ingen av de overnevnte løsninger fungerer, hva kan da problemet være? Hvor blokkeres signalet? Har ellers ingen problemer med internett. Bruker dc++ (i passive mode), skype, msn og lime wire. Alle forslag til løsning taes i mot med åpne armer. Håper noen kan hjelpe med dette problemet. Mvh Alf-Gunnar og gråull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå