Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Testet med Network Stumbler....

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt mistanke om at det trådløse nettet vårt ikke er helt stabilt og kjørte så en ping test mot vg.no. Response time lå ca på 10ms men med ujevne mellomrom spratt denne opp til rundt 200ms. Lastet derfor ned Network Stumbler og testet og fikk småskremmende resultater. Vi kjører en Topcom superG trådløs router bak NGT router. Ja, dvs to sett firewalls men har ikke satt opp nettverket helt enda, så ikke klar til å gjøre om den trådløse til gateway. Wireless Zero er slått av og forbindelsen drives av Topcoms wireless utility. En annen ting som virker rart er at denne utilitiens ikon i toolbar sier jeg har poor connection strength, mens inni selve utilitien har jeg 100%. Avstanden mellom maskin og router er ca 6m kun skilt av en kommode. Noen som har forslag til hvorfor nettet er så ustabilt? Legger ved bilde fra Stumbler.

Håper noen kan hjelpe. Har gått tom for ideer her.

Tag

post-58219-1129197363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jo ikke andre nettverk jeg tenkte på siden dette ikke skal ha noe å si...

Tenkte mer på andre støykilder som kan være alt mellom miksmastere til tørketrommler...

Angående tørketrommler var det en her som hadde fikk ustabil WLAN med en gang han skrudde på tørketrommelen...

Som sagt det kan være alt mellom himmel og jord som går på strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...