Gå til innhold

Noen spm ang nytt oppsett.

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg skulle spørre om jeg kunne få noen synspunkter på denne:

GromPC

Mer spesifikt:

- Lurer endel på PSU'en. Er så mye frem og tilbake hva som blir anbefalt på dette forumet at jeg går i snurr. NorthQ-psu'en ser stabil og greit ut, i tillegg til at den er noenlunde stille. Men er en av de som mener PSU har sinnsykt mye å si for systemet, så MEGET åpen for innspill siden jeg ikke har noen erfaring med NorthQ.(Men ikke noe "det og det ruler" takk. :p )

- CPU: Ikke fulgt så nøye med på dette siden sist jeg kjøpte egentlig. Burde sikkert gå opp til 3500, men har inntrykk av at alle som kjøper 3000 eller 3200 klokker den opp like mye som 3500 uansett eller mer. Er 3500 så lite overklokkingsvennlig?

- Skjerm. Aldri hatt LCD skjerm så helt blank på det feltet. Heller aldri spillt på en som jeg kan huske, så vet ikke hvor lett jeg reagerer på ghosting(sannsynligvis ingenting siden jeg aldri har hatt det, men..)

-Når det gjelder kjøler og RAM hadde jeg tenkt til å kjøpe boxed CPU(ergo ingen ekstra kjøler) og standard versjonen av den ram'en jeg har satt opp i Australia(hvor jeg er for øyeblikket) før jeg drar hjem, siden det er en smule billigere og får igjen momsen. Mest lyst til å høre fra andre som har vært borti RAM'en. Har meget god erfaring med både OCZ, TwinMos og Geil, så kom gjerne med innspill. Er vel ikke mye jeg kan klokke uansett med standard kjøling, men har planer om å la systemet få kjørt seg.

En ting til bare: Går utifra det er en selvfølge, men må spørre.. Er det nedre PSU-festet i Cooler Master-kabinettet satt slik at PSU blir satt på hodet. Dvs hvis psu'en har en vifte under, vil den stikke opp og ikke suge luft fra ett 2mm hulrom i bunnen?

Hva som helst av andre kommentarer på oppsettet mottas med takk!

Vet jeg sikkert kunne funnet svar på alt dette hvis jeg rota rundt på forumet, men var da endel spm, så tenkte jeg kunne lage en post istedet.. Dessuten er jeg en smule lat.

Takk for all hjelp uansett!

**Edit: Oppdatert oppsettet en del siden jeg lagde denne posten(og blåste budsjettet mitt til himmels :p )

Endret av Nargile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt en del negativt om NorthQ i det siste, men jeg kan ikke bekrefte at det stemmer. Så inntil videre kan jeg ikke anbefale NorthQ.

For å benytte det skjermkortet bør du minst kjøpe 3500+, men jeg vil anbefale 3700+ som har dobbelt så mye L2-Cache. Alle modellene overklokker godt. En 3500+ kan overklokkes høyere enn en 3200+, siden kjernen er av høyere kvalitét, men det er ikke nødvendigvis så store forskjeller. Men husk, en 3200+ på frekvensen til en 3500+ yter IKKE likt.

Lenke til kommentar

Ja vet de ikke vil yte likt, men tenker mer i retning av value vs penger. Har vel egentlig allerede bestemt meg for å gå opp til 3500.. Men vil du si prisøkningen til 3700 rettferdig-gjøres av ytelses-økningen?(Prøver å holde ett budsjett og da.. :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...