menthalnut Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har en Win2003 server hjemme, som er koblet til en klient med win2000 via en svitsj(kabling). Server får internett via et trådløst kort. Problemet ligger i at jeg ikke får installert programmer på brukerne (ikke roaming profiler) ved innlogging. Server gir DHCP til klient. Benytter NAT for oversettelse fra trådløs kortet, da jeg ikke har tilgang til routeren som er i naboleligheten (ja, jeg har tilladelse). Får ikke DHCP fra denne, da jeg har angitt statisk IP på wlan som er untatt DHCP poolen fra routeren. Lan har også statisk IP på win2003 serveren, mens klienten som sagt får DHCP. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Forstår ikke hva du mener, kan du omformulere deg litt? ISP -> Router <-trådløst-> Server2003 -> Win2000. Alle brukere logger på Serveren som i ett Domene? (bare admin får default legg etil noe som helst på en server) da må evnt trixe det til med og legge brukerne i en annen usergroup med utvidet tilgang! men som sagt er ikke helt sikker hva du spør om! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå