Pug Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har sett begge Final Fantasy filmene, og den første filmen var grei nok, men den andre var bare helt fantastisk! Dessverre så har jeg ikke spilt noen av spillene (!), så jeg skjønte nesten ikke noe av historien... Jeg har kjøpt meg Final Fantasy VII nå, for det er vel det spillet filmen er basert på. Men jeg lurer på om histioren i FF VII er "komplett", eller er den en fortsettelse fra et annet spill, som f.eks. FF VI eller noe sånt? Vil jeg skjønne mer av filmen om jeg spiller FF VII? Finnes det flere spill med de samme folkene? Altså Cloud, Tifa, og alle de andre? Jeg skjønte ikke noe av hvem hun der som han møtte i "drømmer" eller syner eller hva det enn var, dør hun i et annet FF spill eller? Finnes det noen sider som tar for seg Final Fantasy historien(e)? Håper noen kan hjelpe en nybakt FF fan Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Historien i FFVII er ny, det er den i alle FF spill (med unntak av FFX-2). Det er ikke noen andre spill med samme karakterene, men det kommer ut spill med hvertfall en av de neste år. Du kommer til å skjønne veldig mye mer av filmen etter å ha spilt spillet, og dama i flashbackene, hun er med i FFVII. Men spill spillet, jeg vil ikke gi deg spoilers. Etter min mening er det det FF spillet som har den beste og mest inviklede historien, og er kanskje det beste FF spillet noensinne. Du må regne med å sette av ca 100 timer spilltid om du tenker å få med deg alt spillet har å by på, da det vrimler av sub-quests som fører til vannvitige bonuser. Nyt spillet ! Det gjorde hvertfall jeg (alle 5 gangene ;D) Endret 13. oktober 2005 av [muffin] Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 og er kanskje det beste FF spillet noensinne. I vertfall det mest populære. Altså, grunnen til at de laget film om det. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 ,13/10/2005 : 10:07]og er kanskje det beste FF spillet noensinne. I vertfall det mest populære. Altså, grunnen til at de laget film om det. 4999243[/snapback] Uten tvil det beste FF-spillet mener nå jeg. VIII og X ble tamme saker sammenlignet med mesterverket VII. Spør du meg, er det tidenes beste spill med tidenes desidert beste story. Gled deg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy:_Advent_Children Her står det forklart om plottet. Selv skjønte jeg det ikke, ihuga FFVII-fan som jeg er. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Historien i FFVII er ny, det er den i alle FF spill (med unntak av FFX-2). Det er ikke noen andre spill med samme karakterene, men det kommer ut spill med hvertfall en av de neste år. Du kommer til å skjønne veldig mye mer av filmen etter å ha spilt spillet, og dama i flashbackene, hun er med i FFVII. Men spill spillet, jeg vil ikke gi deg spoilers. Etter min mening er det det FF spillet som har den beste og mest inviklede historien, og er kanskje det beste FF spillet noensinne. Du må regne med å sette av ca 100 timer spilltid om du tenker å få med deg alt spillet har å by på, da det vrimler av sub-quests som fører til vannvitige bonuser. Nyt spillet ! Det gjorde hvertfall jeg (alle 5 gangene ;D) 4998855[/snapback] Jeg har installert det nå, og fått satt opp kontrollene (måtte sjekke manualen for å finne ut hvordan jeg kom meg videre fra menyen, var helt avhengig av numpaden fant jeg ut etter hvert) Ser fram til å spille det, fant ut at jeg hadde feil oppløsning, spillet så tusen ganger bedre ut da jeg fikk doblet oppløsningen Har nettopp teamet opp med Barret nå ^^ Lenke til kommentar
royale Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Er dette den første filmen? http://www.imdb.com/title/tt0173840/ Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja, det er den første filmen. Nydelige animasjoner som er veldig virkeloghetstro, men en historie som ikke helt fenget for min del. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Er dette den første filmen?http://www.imdb.com/title/tt0173840/ 5004208[/snapback] Ja og denne hadde utrolig lite med Final Fantasy og gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå