brolle Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kjøpte en bærbar pc i juli i fjor.Denne måtte skiftes harddisk i i sommer etter bare 1 år.Nå er batteriet helt defekt,det holder i 5 minutter etter max opplading. Er det noen som vet om dette skal dekkes på garanti/reklamasjon? PC`en har kun vært brukt til normal hjemmebruk. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kjøpte en bærbar pc i juli i fjor.Denne måtte skiftes harddisk i i sommer etter bare 1 år.Nå er batteriet helt defekt,det holder i 5 minutter etter max opplading.Er det noen som vet om dette skal dekkes på garanti/reklamasjon? PC`en har kun vært brukt til normal hjemmebruk. 4998772[/snapback] Hvis det er innen for garantien på maskinen ville jeg prøvd , og et batteri bør holde lenger en et år. De fleste gir jo dårligere granti på batteri en på selve maskinen, så det spørs om du kommer noen vei.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Veldig mange produsenter gir 6mnd garanti på batteri. En del gir 1 års garanti. Svært få gir mer enn 1 års garanti på batteri da dette regnes som en "slitedel". Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Tror du skal lete lenge etter å finne en produsent som gir det mer enn 1 års garanti på batteriet. Du må nok kjøpe nytt selv. Grunnen til bare 1 års garanti er at levetiden til et Lithium Ion batteri varierer kraftig, mye på grunn av måten brukeren behandler batteriet på. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg kjøpte bærbar pc i fjor sommer jeg og, og batteriet er ganske dårlig nå. Ikke så dårlig som ditt, men nok til at det ikke kan brukes seriøst lenger. Snakka med psdata, og de har 9 måneders garanti bare, så da kom jeg ingen vei Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ny garanti på bærbare batterier er 6 måneder fra en del leverandører. Dessuten er ofte batteriene som fulger med på billige modeller av en dårligere kvalitet, så utskiftingsbatteriene er som regel mye bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Jepp, her er det nok bare å bytte selv. Min laptop (ca. 2 år gammel) hadde garanti på 6 mnd, ganske standard på alle i dag. Stemmer det med billigmodeller over her, kjøp et nytt, og du vil merke ålreit forskjell i total levetid og muligens også levetid per oppladning. Endret 13. oktober 2005 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Særdeles fornøyd med min Whitebox CL50 på det området. Den er snart 2 og et halvt år gammel. Batterilevetiden når den var ny var litt over 4 timer. Nå er batterilevetid omttrent tre og en halv time. Ikke ille det etter så lang tid. MEn jeg har brukt den slik som batteriet liker, ladet helt opp og så helt ut. Ikke så mye med vilje, men mitt bruk har ført til at det ble slik Lenke til kommentar
brolle Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 De gledelige nyheter deler jeg gjerne med folket.Medion har 2 års garanti på batterier så de sendte nytt batteri når de fikk modell,serienummer og kjøpsdato. Syns det va enestående bra jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå