Gå til innhold

Velkommen til nytt forum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hvorfor har vi hvert vårt "vedlegg"-begrensing?

Hva gjør vi når den er full? Sletter vedlegg fra gamle tråder så andre ikke har noe interesse av det lenger??

Jaja.. :ermm:

Ellers synes jeg det er gjort en god jobb på liten tid, synes dere bruker for stor plass og for stort mellomrom mellom hver "ting"..:p

Mine Inlegg burde vært øverst på menyen siden det er den jeg sjekker først...

Eller bra! :w00t:

Får feilmeldinger hele tiden (spesielt på "Kontrollpanel" :cry: )

Også opprettes en smily som brukes i MSN: "Usikker" ( :S )

Istedenfor ":cry:", da ser det ut som man gråter :thumbdown:

Lenke til kommentar

Takk for mange fine tilbakemeldinger alle sammen!

Vil oppfordre alle om å vise litt tålmodighet rundt diskusjonsforumet i dag. Vi har jobbet på spreng for å få det klart, og siden vi lanserte det i formiddag har vi hatt vanvittig mye trafikk. Det betyr at serverne som skal levere alle sidene til tider har litt mye å gjøre, men dette skal vi få justert inn over tid. For å gi dere en pekepinn på hvor mye trafikk det er snakk om leverer serverne mellom 30 og 50 forumsider per sekund!

Når det gjelder skins så anbefaler jeg alle å logge inn med sitt brukernavn og passord. Dersom dere ikke har en bruker kan dere registrere en ny bruker her

Som innlogget bruker har du mulighet til å velge utseende på diskusjonsforumet. Dette gjøres helt nederst litt til venstre på siden. Det er en dropdown-boks hvor det listes et fargetema (skin) for hvert nettsted i nettverket som samarbeider om forumet.

Prøv ut de ulike temaene før dere sier at "dette var uvant" eller "det var bedre før".

Lykke til, og ha det hyggelig her i forumet!

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Ok, får se om jeg kan komme med fin og konstruktiv kritikk som jeg håper Ueland og resten av gjengen vil ta inn over seg og prøve å gjøre noe med og evt lage et alternativt skin, med de gamle knappene.

Håper at ingen vil prøve å si til meg at man venner seg til det... For jeg har nemlig betatestet i veldig lang periode, og er tillegg administrator på en trial version av IPB 2.0 (som bruker samme knapper). Så jeg er godt kjent med disse knappene.

For det første knappene, har for første gang begynt å ta oppmerksomheten din i hvert eneste innlegg. De tar for lett oppmerksomhet, en oppmerksomhet som jeg ikke ser på som positivt, og jeg føler at jeg skremmes litt unna innleggene, akkurat som på forum som tillater bilder i signatur.

Før var knappene rolige og myke i kantene, de tok bare oppmerksomheten din når du ville det og det var en fin ting, i tillegg syns jeg var knappene var mye bedre illustrerte enn de er nå. Og ikke minst mer strategisk plasserte.

Noe av grunnen til at knappene tar mye oppmerksomhet, er at de er plassert i nesten hvert hjørne av posten, og at det ene hjørnet blant annet på venstre siden. En knapp på venstre side er mye mer irriterende og lettere å oppdage (når du ikke vil) enn knapper på høyre side.

Så, foreløpleig er det knappene som er satt i fokus som en negativ greie hos meg, føler vi bør få et alternativ. btw, lister opp en god del av de gamle knappene nedenfor.

new-topic2.gifbf_new2.gifp_pm.gifstats.gift_options.gifuser.gifnav.gifp_email.giff_moved.giff_closed.gifatb_members.gif

atb_help.gifatb_chat.gifaddresscard.gift_poll.gifp_www.gifp_report.gifp_quote.gif

Lenke til kommentar

Eg vil fortsette litt på det TSP var inne på. Laga eit lite album som viser forskjellen på gamleforumet og det nye. Eg synest det nye er stygt samanlikna med det gamle. Eg veit ikkje kor vidt det er mogleg, men dersom det er, så vil mange hjerter glede seg av å sjå det.

Det nye ser skeivt ut, og teksten er alt for stor, som eg har sagt før, det er innlegget eg er opptatt av, ikkje å finne første veg til "Quote", "Reply" og "Følg dette emnet". I det gamle forumet var både knappar og tekst minimalistisk og er på langt nær så synlig som på det nye.

Og kva er egentlig poenget med knappane? Dei fine, runde ikona som var på det forrige er erstatta med store, firkanta og kjedelige ikon. :dontgetit:

Hardware.no Forum, før og etter

Endret av zeph
Lenke til kommentar

liker alt untatt at jeg i 90% av tilfellene IKKE får postet replys.. får bare en error om overbelastning bla bla bla.. og blir kastet til diskusjon.no :thumbdown:

ellers liker jeg alt det nye godt :) selv om det er litt uvant ;)

EDIT: legg til postcounteren.. og ikke bare i kontroll panelet :)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Kommer med et nytt innlegg da jeg ikke fikk sagt alt i stad.

I stad var knappene i trådene i fokus, nå vil jeg diskutere knappene i kategoriene.

Før, "i gode gamle dager" var det enkelt og greit å navigere seg gjennom topic -lista. Nå er det ikke fullt så bra.

For eksempel, før kunne jeg enkelt og greit finne et emne det var svart i. Det var mye mer markert på en måte. Den lille svarte prikken i midten gjorde virkerlig arbeidet sitt som den skulle.

Den nye knappen derimot har null erfaring og kan sees på som en enkelt maur i sammen med en gjeng med andre maur. Du vil ganske enkelt ikke legge så veldig godt merke til mauren du ser etter....

Men litt tilbake til postene igjen. En ting i postene jeg blant annet ikke kan fordra er utseendet på QUOTE og CODE -boksene. De har rett og slett et gyselig og alt for forstyrrende design i forhold til tidligere. (Minner igjen på at jeg er meget god kjent med knappene fra betatesting og et annet forum så ikke si at det handler om vaner.. Hvertfall ikke for meg.)

Her er forresten fler av knappene, denne gangen de som var plassert i kategoriene.

f_pinned.giff_poll.giff_poll_no.giff_norm.giff_norm_no.giff_norm_no_dot.giff_hot_no_dot.giff_hot_no.giff_hot.gif

TSP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...