Erik J. Nilsen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Artic Cooling - NV5 Silencer Rev. 2 Med sine store og støysvake kjøleløsninger er ikke Arctic Cooler noe ukjent navn, og deres kjølere har vært gode nok for skjermkortprodusenter som ASUS og HIS. Men er de gode nok for oss? Vi tester deres geForce 6800-kjøler, NV5 Silencer Rev. 2. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Osse Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Takk for denne testen, har vente på det Litt bekymret for at den ikke kjøler alt, men for meg er det kun støy som teller, ikke overklokking. Lenke til kommentar
hds Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Grei test, men skulle vært testet mot Zalman VF700-Cu/AlCu siden de er 2 vanligste valgene når det kommer til luftkjøing. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Grei test, men skulle vært testet mot Zalman VF700-Cu/AlCu siden de er 2 vanligste valgene når det kommer til luftkjøing. 5000148[/snapback] Prøvd å få kontakt i Zalman, men de er visst ikke så kjappe på reply-en Får vi den inn så er det helt det er duket for litt sammenligninger.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Grei test Men hvorfor har dere så rar skala i diagrammene? Burde dere ikke heller brukt romtemperatur (27°C) som laveste punkt på skalaen og hadd streker ved 30, 40, 50°C osv.? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ja, når jeg ser på skalaen er den litt rar, men kjempefin test. Kjempebra nok en gang. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kan bare melde fra om at jeg har en slik kjøler. Ble kjøpt for å brukes med mitt Asus 6800 128MB PCI-express(Ikke GT/ULTRA) Og saken er at den passer ikke helt. Den er lett å montere , men saken er at den trakten stikker 2cm forbi skjermportene. Dvs for å få det til å passe må jeg sage av et par cm av denne trakten eller modde kabinettet. Tror det blir førstnevnte. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Den kjøler godt, men viften min stoppet etter et halvt års tid. Ikke bra... Har nå erstattet den med en zalman VF700 og den kjøler faktisk bedre. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som vet når Rev3 kommer, den som passer til 7800 serien? lqpl Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har silencere til både R98Pro og GF4 4200 og de bråker begge to mye mer enn jeg har fått inntrykk av i tester. Satt en VF700 på et 6600GT i sommer og på 5V er det mange ganger så stille som silencerene mine. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har brukt en Silencer for Ati9800-kortet mitt lenge nå. Og det som slår meg når jeg ser denne kjøleren (og alle andre i serien) er at de har samme svakhet; Etter et halvt års tid fyllte de smale kanalene mellom kjøleribbene seg med støv og luftgjennomstrømningen ble minimal. Dette førte igjen til at kortet ble veldig ustabilt. Etter denne hendelsen har jeg måttet åpne (altså skru fra hverandre "plast-trakten") for å tømme kjølern for støv regelmessig.. Kabinettet mitt ellers er middels støvete, men jeg har ikke hatt dette problemet med noen andre ribber (hverken cpu, gpu eller chipsett). Mulig det er jeg som ikke er for nøye med støvfilter ol. men jeg mener ihvertfall at dette trekker inntrykket grundig ned.. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som vet når Rev3 kommer, den som passer til 7800 serien? lqpl 5001188[/snapback] http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313237 Men etter denne omtalen er jeg en smule skeptisk.. hadde lagt inn bestilling på denne kjøleren, men nå tror jeg den blir avbestilt, så venter jeg heller for å se om det dukker opp noe fra Zalman istedet. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Er veldig fornøyd med ATI varianten av denne. Mitt X800xt var oppe i over 80 grader ved max load med originalkjøleren. Nå passerer jeg ikke 60 grader (og da går ikke viften på max en gang). Stillegående er det også. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hehe, den grafen var litt blings av meg.. Rappet bare templaten fra en annen test, og glemte å justere romtemp... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hvilken kjøler er best av "zalman VF700" og "Arctic Cooling - NV5 Silencer Rev. 2" til et POV 6800Ultra? Jeg er først og fremst ute etter stillhet men hvis en av de er bedre enn den andre velger jeg jo klart den. Noen som har noen formening om dette? Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Noen som vet når Rev3 kommer, den som passer til 7800 serien? lqpl 5001188[/snapback] http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313237 Men etter denne omtalen er jeg en smule skeptisk.. hadde lagt inn bestilling på denne kjøleren, men nå tror jeg den blir avbestilt, så venter jeg heller for å se om det dukker opp noe fra Zalman istedet. 5002845[/snapback] Du kan kanskje få ett inntrykk av rev3 kjøleren i denne testen. Det virker som den gjør jobben der, selv om også denne utgaven av NV Silencer 5 serien også tilsynelatende dekker spennings regulatorene på kortet. Aner ikke hvorvidt det har tilsvarende konsekvenser for temperaturen på 7800 serien sine spennings regulatorer.... Endret 16. oktober 2005 av Singularity Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Så, hvis jeg skal velge mellom denne, og Zalman VF700-Cu/AlCu, hva ville dere annbefalt? Noen som har hatt begge deler? Jeg er primært opptatt av å få et stillere system, samtidig som jeg senker tempen.. Da er kanskje denne den beste, med tanke på at den dytter luft rett ut? Men vil den ikke også da bare dytte ut mye lyd og? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Så, hvis jeg skal velge mellom denne, og Zalman VF700-Cu/AlCu, hva ville dere annbefalt? Noen som har hatt begge deler? Jeg er primært opptatt av å få et stillere system, samtidig som jeg senker tempen.. Da er kanskje denne den beste, med tanke på at den dytter luft rett ut? Men vil den ikke også da bare dytte ut mye lyd og? 5022299[/snapback] Har dem begge to. Zalman kjøler best og har lavest støynivå. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Dette mener du? =) Ser du det ikke som en fordel at silenceren kaster varme lufta rett ut? Skal ikke være lett, dette.. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Dette mener du? =) Ser du det ikke som en fordel at silenceren kaster varme lufta rett ut? Skal ikke være lett, dette.. 5028606[/snapback] Det mener jeg ja. Det at silenceren kaster varmlufta rett ut er jo i teorien en fordel, men jeg har ikke merket noe til at andre komponenter i maskina har blitt varmere etter at jeg gikk over til zalman. Kan forøvrig nevne at GPU tempen sank med ca 10grader da jeg gikk over fra NV Silencer til Zalman. Endret 19. oktober 2005 av qweac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå