Gå til innhold

Debian raid problemer

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å legge inn debian woody på desktop pcen min, men det gikk ikke så bra.

Har et msi ultra aru kort, med promise ata133 raid controller,onboard (Promise 20276).

Har letet forgjeves nå i lange stunder på debian.org og google.com etter hjelp, eneste jeg kom fram til er at modulen jeg trenger er pdcraid.o.

Jeg har prøvd vanlig linux kernel, bf24, compact og vanilla, men ingen klarer å detecte raid systemet mitt (2x80 gigz i raid0), og kan derfor ikke legge inn debian....

Jeg fant en pdcraid.o fil et sted på nettet, men den klarte den ikke å loade når den spurte eller moduler på diskett, den fant den men fikk "Failed to load Module".

Noen har sagt jeg må mekke en egen gernel, verker har jeg kunskap eller en annen linux burk til å lage dette på.

Noen som har erfaringer, tips el. annet å komme med?

Jeg vet at RedHat støtter dette systemet allerede, er hvertfall ganske sikker etter en skumlesning på siden deres

takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke velge moduler når du booter fra cd'n ? I slackware 8.1 så kan du velge mellom mange.. feks scsi,adaptec scsi,gamle cdromer,raid,nettv,+++++ husker ikke om du måtte trykke f1 el skrive help får og få frem menyen... Men hvis d er noe slikt på cdn din så bure det og komme frem under boot de forskjellige valga..

Vei at d ikke var slack 8.1 d va snakk om men d var bare et eks,har ikke testet deb.

MSI K7T 266 PRO2-RU

AMD XP 1800

MSI Geforce 2 TI 200 64 DDR

2*256 MB DDR 2100

2*40 GB WD raid 0

Asus CRW-4012A

Philips DVD+RW 208

Win 2000 Pro

[ Denne Melding var redigert av: Espen_^ på 2002-08-20 18:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...