Catod Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Har en thunderbird 1.4GHz, Chieftec kabinett med 340W strømforsyning og taisol 760 vifte. CPU er bare mellom 30 og 40 grader, men systemet kommer opp i 60 grader. Er ikke dette litt i varmeste laget. Kan kjenne at det kommer mye varme fra kabinettet. Men maskinen har ikke crasha eller svikta på noen måter. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Sikker på du ikke mener omvend nå? Lenke til kommentar
Catod Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 Tror ikke det. Bruker motherboard. Hvis CPUen hadde vært 60 grader hadde jeg nok merket det.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 hmm, virket omvendt ja. Kjøle en CPU ned til 40 grader med luft på 60 grader? hehe, det ække rikti. Hvis du er HELT sikker på at du ikke har tatt feil, må det være noe rart med termometre som måler kassetempen. Lenke til kommentar
Catod Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 ok, kanskje tar jeg feil. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Men hvis det er omvendt da. Er ikke 60 grader på CPUen veldig varmt, og taisolviften skal jo være veldig bra.. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Husk at temp måleren på alle (ikke asus a7v266-e med athlonxp, den kan lese temp dioden i xp cpu'n!) AMD hovedkort måler tempen på luften i socketen under cpu'n, så den er ikke helt nøyaktig. Den vil også ligge høyere hvis du ikke har noen kabinettvifter som trekker ut varmluften rundt cpu. Har selv testet med en Taisol 760 i mitt Chiftec med og uten kabinettvifer. Det ble 10 grader kalder på cpu når jeg tok på kabinettviftenen!! Så lenge maskinene din er stabil skal du ikke bry deg om cpu temp, og heller ikke sammenlikne med folk som har andre hovedkort enn deg!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå