shanizar Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg er i ferd med å kjøpe en maskin til min samboer som skal stå på soverommet og fungere blant annet som en HTPC. dvs. den skal brukes for å ta opp tv, se på dvd og se på andre filer på HD'en. I tillegg skal den kunne brukes til å spille på (men ikke mye) og surfes med osv. tv'en støtter HDTV (720p) og maskinen burde være istand til å spille av slikt innhold og skalere opp DVD til dette formatet. Maskinen skal brukes opp mot en Viewpia 32" LCD tv. Viktige kriterier er at den er stille og at den er billig... Jeg har satt sammen følgende til nå og kan tenke meg innspill fra ekspertene AMD Sempron 2800+ Zalman Fan Mate2 Arctic Cooling Freezer 64 Arctic Cooling Silentium T3 TwinMOS Speed Premium PC3200 512MB K8N4-E/Deluxe NB47J North Bridge Chipset Cooler, No Fan Hauppauge WinTV PVR500MCE Asus GeForce 6600 128MB Silencer EN6600 Nec ND-3540A Samsung SpinPoint P120 200 GB S-ATA2 iMON Station Ekstern, USB, IR Sølv/hvit det er enda ikke valgt noe tastatur og mus, så forslag til dette mottas også med takk. Endret 12. oktober 2005 av shanizar Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hmm, er det ingen som har noen synspunkter på denne maskinen? Lenke til kommentar
Suspiria21 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Kansje en litt større harddisk siden den skal brukes til å ta opp fra tv på. Kan ikke så alt for mye om pc, men er det noe jeg kjenner meg igjen i så er det hvor plagsomt det er å måtte slette noe viktig fra harddisken for å legge inn noe annet viktig no. Pluss at det er anbefalt å bare ha halvfull harddisk for at pc'en skal yte maksimalt. Så da blir en 200gb harddisk plutselig bare 100gb Endret 13. oktober 2005 av Suspiria21 Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 burde gå bra, maskinen sitter i et nettverk hvor en annen maskin burde ha mer enn nok plass til å ta av for litt... Kabinettet har en støydempet HD plass, derfor jeg gikk for en HD. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 siste forsøk på å få noen meninger om oppsettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå