uranus89 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei, søstra mi på 18år nå trenger en ny pc/mac til skolearbeid. Jeg hadde planer om å bygge en pc til ho, men hun har falt for en imac G5 til 11k http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...cG5&mco=5D17DE8 Spørsmålet mitt er, vil den imac'n tilfredsstille kravene hennes? Hun skal se på film, spille litt spill(middelsklasse spill, CSI, the sims osv.) og ikke minst skolearbeid. Har noen erfaringer med denne imac'n? Håper på raskt svar. Endret 12. oktober 2005 av uranus89 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Til spill som The Sims passer denne iMacen perfekt - til skolearbeid er faktisk Mac bedre enn Windows, vil jeg tørre å påstå. Vent til du prøver Office 2004 på Mac så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Den nye iMac'en er perfekt for søsteren din, vil jeg nesten tørre påstå. Nå som den har fått enda slankere design og X600-grafikkort i tillegg bør den kjøre Sims, CSI etc knirkefritt, dessuten får hun et problemfritt OS og tilgang til en haug gode programmer allerede i det hun kjøper den. Dessuten, som Piranha sier, Office 2004 er supert på Mac. Lenke til kommentar
uranus89 Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Høres perfekt ut og takk for raske svar. Lenke til kommentar
uranus89 Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Er det høyttalere på den imac'n? Og skal følge med tiger os hvis jeg kjøper det hos apple? Hvor anbefaler dere å kjøpe den imac'n? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Er vel høyttalere med, ja. OSX Tiger følger med alle nye Macs. Jeg ville kjøpt den hos den offisielle Apple Store, altså http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore/ Lenke til kommentar
uranus89 Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Kan jeg få stille et spørsmål angående tastaturet? Det er så mange valgmuligheter, hva bør jeg velge? Hva skal jeg velge hvis jeg skal ha trådløstastatur og mus? Forresten lokalt er det med æ og ø da? og int'l English er engelsk tastatur? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er dette du trenger (se for øvrig hvor fine fontene er på Mac, tihi): Lenke til kommentar
toretors Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Husk å bruk education store for den fine rabatten. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Den trådløse musa har bare 1 knapp og ikke noe scrollhjul... Høytalerne sitter under skjermen. Slik at lyden reflekteres i bordplaten. Helt grei lyd, men ikke noe hjemmekino Endret 17. oktober 2005 av MCDr Lenke til kommentar
uranus89 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hva skal jeg velge hvis det er med kabel da? Tror jeg tar et tastur og ei mus med kabel jeg. Jeg skjønner ikke helt det bildet, er det der det er haket av jeg skal ha?Eller der du har lagt musa over slik at den får en blå bakgrunn? Takk for fine svar hittil;) Endret 18. oktober 2005 av uranus89 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva skal jeg velge hvis det er med kabel da? Tror jeg tar et tastur og ei mus med kabel jeg. Jeg skjønner ikke helt det bildet, er det der det er haket av jeg skal ha?Eller der du har lagt musa over slik at den får en blå bakgrunn? Takk for fine svar hittil;) 5025599[/snapback] Det valget med blå bakgrunn - men jeg anbefaler deg å ringe til Apple så kan du konfigurere maskinen (til samme pris) og spørre de om du lurer på noe. Dersom du vil ha mus med flere knapper og "scrolleball" er du forresten ute etter Mighty Mouse. Lenke til kommentar
uranus89 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Okay, vel men jeg prøvde å ringe igår, men ingen tok telefonen.*arg* Er det noen som vet hvordan operativsystemet fungerer? Er alle Mac OS'x (int english) på norsk? Er alle de os'ene som selges der på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå