TOO TRILL Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 -hva er rotasjonssymmerti? -hva vil det si at geometriske figurer er formlike? takk, trenger kjappe svar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 www.matematikk.net www.matematikk.org www.google.com (gjør dine egne lekser - ellers lærer du ikke en drit) Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 hva vil det si at geometriske figurer er formlike? Det er at alle sidene er akkuratt like lange hva er rotasjonssymmerti? At figuren har samme form som et helikopter Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 fant en del på matte-sidene, jeg gjør leksene mine, men vi har ikke lært om slik geometri enda. vi fikk bare masse oppgaver om en fotballbane. takk til deg som GADD å svare på spørsmålene Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 jeg svarte... dvs. jeg ga deg ikke svarene, men veiledet deg mot dem. Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 hva vil det si at geometriske figurer er formlike? Det er at alle sidene er akkuratt like lange 4998149[/snapback] Tull. Når en figur er formlik med en annen vil det si at forholdet mellom sidene er likt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Sagt enkelt; dersom du kan ta en figur i kopimaskinen og forstørre eller forminske den slik at den blir lik den andre, da er de formlike. Mao; Samme form - ulik størrelse. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Slenger denne inn her. Øver til prøve i morgen, men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne på denne √(2+x)+x=4 (altså kun roten av det som er inni parentesen) Den ser jo ganske lett ut, men huet bare låser seg. Gi meg et hint, takk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kvadrer alle leddene. 5001966[/snapback] Så gjorde jeg. Fikk at x kunne være 2 eller 7. Tingen var at x ikke kunne være 7. Jaja, x kunne ihvertfall være 2, det var riktig, og det sto i fasit. Lenke til kommentar
_hauken_ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Kvadrer alle leddene. 5001966[/snapback] Så gjorde jeg. Fikk at x kunne være 2 eller 7. Tingen var at x ikke kunne være 7. Jaja, x kunne ihvertfall være 2, det var riktig, og det sto i fasit. 5002094[/snapback] Når ein kvadrerer begge sider av ei likning kan det snike seg inn falske løysingar. I slike tilfelle må ein sjekke at løysingane ein får faktisk oppfyller likninga ein startar med. Det gjer ikkje x = 7 i dette tilfellet, og einaste løysinga er difor x = 2. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jepp... av den enkle grunn at 4^2 = 16, men det er goså (-4)^2 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 hva vil det si at geometriske figurer er formlike? Det er at alle sidene er akkuratt like lange hva er rotasjonssymmerti? At figuren har samme form som et helikopter 4998149[/snapback] Det med helikopteret burde være et lite hint om at dette svaret kanskje ikke er 100% seriøst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå