Gå til innhold

kritikk på webdesign

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det ser litt standard ut, men skal prøve å gjøre siden litt mer "spesiell" når jeg bare får med hoverbilde, poll osv. Lurte veldig på selve bakgrunnen og menyen, jeg ønsker å ha en slags bakgrunn som ligner den jeg har, men selve fargevalget er jeg ikke så sikker på. Burde jeg kanskje ha en lignende farge som menyen bare at jeg toner den ned?

Lenke til kommentar

O horror :p

Får skikkelig 1999-tables-til-2-kolonners-layout-flashback. Vanvittig kjedelig og firkantet.

- Bakgrunnen kan godt tones ned et par hakk

- Intet fast fargetema, headeren (eller "logoen" som du kaller den) har 0 til felles med resten av siden. Du kunne helt sikkert også funnet et mer delikat bakgrunnsbilde enn den triste closeup'en av avløpsrøret i en vask anno 1976

- Koden var fæl. Valid ja, men det hjelper så lite når semantikken er helt bak mål:

• <p class="Menu"> - en meny er en liste, ikke en paragraf
  • <p>Poll</p> - poll er (sansynligvis) en overskrift, ikke en paragraf
  • <strong> brukes til å utheve viktig tekst, ikke til å få teksten til å se ut som en overskrift
  • Kast tabellane!
  • XHTML bør sendes som application/xhtml+xml, og når du ikke engang sender det til de browserne som støtter og utnytter det, er det like greit å holde seg til HTML

- Linkene og "hoverbildet" funket ikke, men det er du sikkert klar over :)

Lenke til kommentar

Ok, slang inn en div og fikset litt på koden, det med tabeller og div har jeg ikke brukt tid på og vil nok gjøre det etter hvert når jeg har funnet 100% ut hvordan det skal se ut. Header og fargetema generelt er et spørsmål, så det var også et av de tingene jeg lurte på,men ønsker å holde meg til blått og hvitt.

Lenke til kommentar

ok, ikke lese det de andre har skrevet :p

Pleier ikke begynne med koden, men siden du nevnte den først

* Hvorfor bruker du tabeller?

- http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/22/kast-tabellane

* Valid xhtml betyr ikke bra kode

- http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/14/markering-er-viktig

- http://juicystudio.com/article/div-mania.php(Du lider ikke av det, men forebyggende)

* Du må se litt på semantikken i koden din

- En meny er en liste

- Tabeller brukes somsagt til tabulære data

- Overskrifter markeres med Hn

- Du mangler faktisk samtlige H elementer

- Lister er å blir lister(ul/ol/dl)

* Trenger du xhtml?

Designet:

* Hørt om hover?

* Hvorfor en scroll?

* Serif font?

* Irriterende bakgrund

* Hva er det blå under menyen?

Alt i alt, alt for standard(slenge på en alt til?)

Lykke til da :)

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Er ikke 100% med på semantikk inni kode og slikt for å være helt ærlig og noe som dere som kan det tydeligvis merker. Dette vil forhåpentligvis forbedre seg ;).

Bruk av lister og H vil jeg nok hive inn (har faktisk ikke tenkt på det), og hover bruker jeg, men det virker visst bare i IE uten at jeg ser hvorfor. Og bakgrunnen er gjennom en prosess og er blitt oppdatert, men hva gjør det irriterende nå? Er det at fargen er for sterk i forhold til resten? Alt det blå under menyen er et bilde av en svaiende buske jeg tok bilde av i sommer, poenget med den er å bare gi en fin effekt på selve menyen.

Bruker forresten scroll for å gjøre det enklere å lese, prøve uten scroll og da ble det spennende å få med seg alt, dermed bestemte jeg meg for en scroll og er fornøyd med den.

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...