Gå til innhold

Kjøp av ny PC. Bygge selv eller kjøpe komplett?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny pc og med dette håpte jeg fra tips fra noen av dere.

Det jeg setter preg på er: er utseene og ytelse. Selvfølgelig spiller pris også en rolle. Har nettopp kjøpt ny LCD skjerm så det trengs ikke.

Derfor lurer jeg på. Skal jeg bare kjøpe inn alle delene og bygge sammen en datamaskin selv, eller kjøpe en fabrikk bygd fra Dell(bringer litt mer trygghet)

Pc'en skal brukes til litt spilling og vanlig daglig dags bruk

Håpte på noen seriøse tips, og gjerne begrunn tipset.

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjøpt meg en hel pc siden 1996 (det var vel en pentium 90 fra Elkjøp). Mellom 96 og 2000 fikk jeg hjelp på elkjøp til å oppgradere. De 5 siste årene har jeg bygd selv. Ser ikke noe problem med dette. (Om noe ryker så er det vel garanti enda (om du ikke overklokker), bare litt vanskeligere å finne ut eksakt hva det kan være).

Det kan bli litt billigere å kjøpe deler og sette dem sammen selv (min erfaring), men er ikke sinnsykt mye å spare på dette.

Tror ikke jeg ville gått for Dell, da de ofte har egentilegnede hovedkort ol.

Men for all del, dette er bare hva jeg tror. Jeg skrur pc for jeg trives med det... Artig å koble litt inni der...

Lenke til kommentar

Hmm hvis det er spilling du er ute etter ville jeg ikke kjøpt pcen ifra dell (dell er meget dyre på det området og svært dårlig ytelse/pris, tro meg!).

Å bestille hver del har sine fordeler og negative sider.

Fordelene er:

-billigere

-du får pc akkurat etter ditt behov og smak

-ikke spesielt vanskelig å bygge selv for noen som aldri har gjort det før.

-god garanti

-moro å bygge selv

Minus

-du kan bli sittende med noe som ikke virker å må sende tilbake og vente på nytt og sitte i telefonen for å få nytt/få tilbake pengene.

-sparer deg for 1-2t arbeid :whistle:

Synes du skal bygge pc selv, er best i de aller fleste saker!

Eventuelt kan du velge akkurat de delene du vil ha selv på SHG.no og så kan du betale 500kr ekstra for at de skal bygge pcen for deg.

Hvis det skal være spill/multimedia maskin er det AMD athlon 64 som er valget for deg.

Dette burde du tenke på hvis du skal bygge/ få shg til å bygge

Amd 3500+/3700+

MINST 1024 ram og helt litt til for fremtidige applikasjoner.

alt ifra geforce 6600GT-7800GTX og x800gt/GTO - x1800xl/xt.

dvd brenner

Hvis vi hadde fått vite hvor mye du har lyst å betale hadde det hjuplet veldig. (hvis du skal bygge da!) Anbefaler å bygge selv på det sterkeste!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny pc og med dette håpte jeg fra tips fra noen av dere.

Det jeg setter preg på er: er utseene og ytelse. Selvfølgelig spiller pris også en rolle. Har nettopp kjøpt ny LCD skjerm så det trengs ikke.

Derfor lurer jeg på. Skal jeg bare kjøpe inn alle delene og bygge sammen en datamaskin selv, eller kjøpe en fabrikk bygd fra Dell(bringer litt mer trygghet)

Pc'en skal brukes til litt spilling og vanlig daglig dags bruk

Håpte på noen seriøse tips, og gjerne begrunn tipset.

4998074[/snapback]

Anngående sånn klokking osv.. har aldri klokka min data, går det ann å klokke den da?

Har en Intel Pentrium 3 928mhz

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...