Gå til innhold

HP Pavilion Zd 8256ea via hjemme-pc-ordningen

El chico

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har mulighet til å kjøpe Hjemme-PC via jobben. Den PC'n (bærbar) som frister mest er en HP Pavilion Zd 8256ea som netto koster meg 257 kr/mnd. Nedbetalingstiden er 3 år og da kan jeg kjøpe ut PCn for maks 2 mnds leie. Totalt over 38 mnd skulle det gi en pris på 9766 grunker. Er dette et bra kjøp. Per i dag er det sikkert rimelig, men hva om 3 år? Ser litt for meg månedsleien mot slutten av de tre årene kjennes litt dyr ut, da det sikkert er noe veldig mye bedre til en billigere penge som er å få tak i. PC'utstyr blir jo ikke akkurat dyrere med åra... Skal sies at det følger med en del stæsj som er mer eller mindre nyttig/unyttig. Windows xp med servicepack 2, Office 2003 (standardversjon), antivirus for 3 år (Norton), overspenningsvern, 3 års garanti (er det bare 1 år vanligvis på PC-utstyr??), forsikring (sikkert overforsikret) og 3 års brukerstøtte .

Trenger noen gode råd. Noen som har pc'n eller vet om det er en bra sak?

El chico :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zd8000-serien er desktop replacement, så batteritiden er ikke så veldig god. Den gir også fra seg litt mer lyd enn andre "vanlige" laptoper. Specs på modellen er forsåvidt bra :)

Programvaren de gir med er jo også ganske bra. Bare husk at HP support ikke gir brukerstøtte på Office. Det må tas med brukerstøtten på det nummeret som følger med i papirene. Service skal også ordnes med hjemme-pc-avtalen sin brukerstøtte.

HP har som standard 1 års garanti ja, men siden det ikke er reklamasjonsrett på hjemme-pc-avtaler, så er det pålagt at de skal selges med en Carepack som gir 3 års garanti.

Lenke til kommentar

Ikke sikkert jeg har bruk for en så rask maskin. Men virker som en får mye for pengene. Et annet alternativ er HP Pavilion DV4163ea. Denne vil netto koste 216 kr/mnd som over 38 mnd gir 8208 penger. Denne har ikke dedikert minne på skjermkortet, men har opptil 128 MB delt minne (av totat 1024 MB DDR minne). Prisforskjellen på disse to blir "bare" 1558,- Virker som en får mest for pengen med Zd 8256ea.

Bruker ikke PC'n til så mye spilling, men kjekt å kunne bruke den til det hvis jeg skulle få lyst til det. Vil DV'n fungere bra til det meste av spill, eller må jeg da ha Zd'n som har eget minne på grafikkortet? 1,86 GHz kontra 3,2 GHz er det veldig merkbart?

Har også tenkt å komme igang med en del videoredigering. Har litt film liggende som jeg har tatt med DV-kamera. Krever dette mye ressurser er vil DV'n fungere finfint til dette?

Er det andre ting som krever mye av maskinen enn tunge spill?

En litt usikker El chico :hmm:

Endret av El chico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...