Gå til innhold

Null signal på NF7-M og r9800

jonnor

Anbefalte innlegg

Sitter nå og kopler opp systemet mitt.

Det består av Abit Nf7-M (integrert grafikk), xp2400-m, 2x512MB TwinMOS SP og vannkjøling med peltier på GPU. Når jeg startet opp i stad satte jeg VGA kabelen i hovedkortutgangen (interne grafikken) fordi jeg trodde at dette var aktivert som standard og ble litt forbauset da jeg ikke fikk skjermbilde.

Jaja, tenkte jeg, da brukes vel utgangen på AGP da, og kopler om. Men neida, ingenting der heller. Da skur jeg av og oppdager at peltierelementet ikke har vært på fordi PSU2 ikke startet. Kan jeg ha svidd av kortet mitt?

Systemet stod på i en ca 30 sek tror jeg...

Og, hvordan få signal ut? Noen som har erfaringer med integrert grafikk på nForce2?

Jeg har også prøvd å ta ut skjermkortet, startet opp, men heller ikke da får jeg signal.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, da vet jeg ikke. Om du har et gammelt PCI-grafkort liggende, så kan jo det være verdt et forsøk.

Går ut fra at du har resatt BIOS?

15 sek kan være nok til å knekke GPU ja. Men om du bruker en coldplate på pelt-elementet, så bør den kanskje klare å ta unna varmen i de sekundene som gjelder her?

For du har vel montert elementet med coldplate?

Lenke til kommentar

Den Swiftech peltier-blokka har innebygget coldplate og 80w tec, jeg tviler på at kortet kan ha svidd seg på 15 sek med avslått petier, for vannet gikk vel rundt? Et peltierelement leder jo endel varme når det er avslått òg, så når du i tillegg har coldplate er det nok veldig liten sjans for at gpu kan ha svidd seg.

Du er sikkert på at blokka satt ordentlig fast?

Ta ut 9800pro-kortet ditt, og resett cmos med jumperen på hovedkortet. Så prøver du å boote med skjermen koblet til det integrerte kortet.

Eller som Skrue sier, så kan du prøve med et gammelt pci-kort, ja.

Hører du at harddisken jobber etter at du hart starta maskina?

Sjekk at alle strømkontakter sitter godt i.

Lenke til kommentar

Blokka sitter godt den, og vannet gikk såklart rundt. Etter jeg hadde innsett feilen min kjente jeg på baksiden av GPU og det var det såvidt så varmt at jeg kjente det. Kanskje 40 grader. Coldplaten og peltierelementet har vel forhåpentlighvis klart å holde varmen unna.

Utvikler egentlig kortet like mye varme i oppstarten som inne i windows egentlig?

Jeg har resatt BIOS ja, og prøvd uten AGP kortet i, inget signal da heller. Jeg hører at harddisken spinner opp litt, men ikke sånn voldsom jobbing... CD rommene spinner opp og roer seg igjen. Og dersom jeg lar den stå på litt (45 sek) så må jeg holde inne avknappen for at den skal skrues av. Dette er vel ett tegn på at den kommer inn i Windows(loadinga)?

Mange potensielle feilkilder her ja, RAM, PSU og HK er nytt og uprøvd.

Skal prøve å skjekke rammen først, og måle spenninger på PSU. Etter jeg har lagt jordledning til HKplate (hadde ikke det :blush:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...