Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja...det kan jo være at +12v linja ikke klarer å følge med i svingene når han overklokker. husker på mitt gamle nf7-s kort med to disker, en mobile 2400+, 512 ram, et 9800prokort og en dvd brenner at en mist 350watter ikke klarte å dra lasset. og det gamle systemet der er en del mindre krevende enn det trådstarter har.

 

dvs den klarte det til jeg putta inn den adnre harddisken, etter det så ble den veldig ustabil, og nekta å klokke like langt stabilt. plus at +12v linja var veldig lav etterpå. og det er jo derfra cpu trekker strøm ;)

Lenke til kommentar
skal du klokke så må du nok gi den mer volt.(1.6+)så lenge ikke tempen stiger over 60+ grader er det ikke noe og være redd for.sett htt til x3 taper ikke noe på det.?

5071705[/snapback]

 

feil. 1,6v+ er ikke lurt med mindre du har en rå kjøler, helst vann. men de fleste amd 64 cpuer klokker lett 3-400 mhz på stock volt (1,35v-1,4v)

Lenke til kommentar
du kommer høyere enn 1.5v

og skal du komme noe videre med den cpuen så må du pøse på med volt.1.6 er IKKE farlig.så lenge cpuen ikke blir for varm.

5072491[/snapback]

 

ja det kan hende den klokker høyere med 1,6v, men når den ikke gjør det ved 1,5-1,55, så tviler jeg på at det vil funke. husk at man vanligvis ikke bør øke volten føre det er behov for det, og en cpu som ikke klokker 300mhz på 1,55v, kommer nok ikke til å klokke mer på 1,6v heller

 

Ikke for å stjele tråden, men hvor langt bør man gå egentlig? Burde man gi seg på 1.7v f.eks? Eller har alt dette med temperatur å gjøre?

Har forstått det sånn at når prosessoren er død av en for høy spenning, så er transistorene brente.

5074187[/snapback]

 

~1,7v er vel den mest vanlige grensa ja, og da bør du ha vannkjøling. det er en grense for hva cpu tåler selv om den er kjølt ned nok. personlig kommer jeg nok ikke til å gå over 1,6v på min hvis jeg bestemmer meg for å max klokke cpu for å se hva den klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...