Gå til innhold

Test av I-mate sp5 (samme som qtek 8310)


Anbefalte innlegg

Jeg tror det kommer litt an på brukeren... Det er jo et kjent faktum at denne saken støtter multitasking, og jo flere programmer som er åpne samtidig, jo mer minne bruker den, og jo mer strøm bruker den, vil jeg tro. Jeg sjekker stadig vekk åpne programmer i "Task Manager"'n, og lukker alle programmer jeg har åpne. Batteritiden på min er dog heller ikke noe problem egentlig, rekker fort til fem-seks dager uten at den begynner å sutre etter strøm :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Her er mine erfaringer med denne telefonen:

 

Negative

 

Telefonen er TREG

 

Multifunksjonstastene stikker litt ut av telefonen, noe som gjør at det er fort gjort å trykke på disse med et uhell (spesiellt hvis man bruker den medfølgende beltetasken). Dette suger også batteri, siden lyset da ofte står på unødig... :thumbdown:

 

Tastaturet trengte en del tilvenning, spesiellt når man skal skrive tekstmeldinger. Liten detalj er at "space" er på #tasten, ikke på "0" tasten slik jeg har hatt på alle mine andre telefoner :p

 

"joystikken" virker litt slarkete, så jeg er spent på om denne holder lenge nok

 

Man kan justere hvor lenge lyset skal være på i displayet, men ikke i tastaturet. Lyset i tastaturet slukker lovlig fort... finnes sikkert en registry hack på dette?

 

Savner nedtellingsfunksjon

 

Trøblete å synkronisere mot Lotus Notes....

 

Positive

 

Mange muligheter til å selv konfigurere telefonen, spesiellt hvis man forsker litt i registry

 

Telefonen er liten og lett, bra design

 

WLAN, EDGE ++

 

+++++ --> mesteparten er allerede nevnt i tråden :thumbup:

Lenke til kommentar
Her er mine erfaringer med denne telefonen:

 

Negative

 

Telefonen er TREG

 

Multifunksjonstastene stikker litt ut av telefonen, noe som gjør at det er fort gjort å trykke på disse med et uhell (spesiellt hvis man bruker den medfølgende beltetasken). Dette suger også batteri, siden lyset da ofte står på unødig...  :thumbdown:

 

Tastaturet trengte en del tilvenning, spesiellt når man skal skrive tekstmeldinger. Liten detalj er at "space" er på #tasten, ikke på "0" tasten slik jeg har hatt på alle mine andre telefoner  :p

 

"joystikken" virker litt slarkete, så jeg er spent på om denne holder lenge nok

 

Man kan justere hvor lenge lyset skal være på i displayet, men ikke i tastaturet. Lyset i tastaturet slukker lovlig fort... finnes sikkert en registry hack på dette?

 

Savner nedtellingsfunksjon

 

Trøblete å synkronisere mot Lotus Notes....

 

 

Telefonen er da absolutt ikke treg? Min og alle jeg kjenner sin erfaring sier det motsatte. Det at telefonen kommer med en 200MHz prosessor ville jeg heller ikke klassifisere som "treg".

 

Vil da ikke si det er negativt at telefonen ikke følger en annen produsents SMS oppsett på tastaturet?

 

Er det velge mange andre telefoner som i det hele tatt klarer å synkronisere med Lotus Notes?

 

:)

 

(sorry for slakt av tilbakemeldingen.. måtte bare :) )

Lenke til kommentar

Telefonen er da absolutt ikke treg? Min og alle jeg kjenner sin erfaring sier det motsatte. Det at telefonen kommer med en 200MHz prosessor ville jeg heller ikke klassifisere som "treg".

 

Vil da ikke si det er negativt at telefonen ikke følger en annen produsents SMS oppsett på tastaturet?

 

Er det velge mange andre telefoner som i det hele tatt klarer å synkronisere med Lotus Notes?

 

 

 

 

Slakt må man tåle :p

 

Men, telefonen ER treg. SPesiellt når applikasjoner skal startes. Merker dette faktisk også under "normal" bruk som skriving av tekstmeldinger. Grunnen til dette tror jeg er den omfattende ordlisten, men oppfattelsen er likevel at telefonen er treg.

 

Tasteoppsettet er jeg vel egentlig ikke negativ til, men ville påpeke at dette krevde litt tilvenning. Hvorfor enkelte produsenter på død og liv skal være så spesielle at de lager egne oppsett, vil jeg vel ikke spekulere i...

 

Stort sett klarer alle telefoner å synke mot Notes ved hjelp av 3dje parts programvare (sjelden den medfølgende). Dette er også tilfelle med SP5, hvor du har full støtte mot Outlook, og ikke noe annet.

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si annet enn at jeg synes fortsatt det er merkelig at du opplever telefonen som treg. Jeg for min del opplever den som en meget responsiv telefon. aldri noe slark i systemet :)

 

Stort sett alle mobilprodusenter har sitt særegne tasteoppsett når det gjelder SMS. Det er bare å godta, det er ingen "fasit" eller norm på hvordan dette skal være. :) Bytter du fra en produsent til en annen, er litt av prisen at du må bruke 10 min å å tilvenne deg slike ting :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Noen som vet noe om feilsøking når WLAN ikke konfigurerer seg automatisk?

Finner nettverk, og får "Koblet til nettverk", men får ikke riktig IP slik at jeg kommer på nett med telefonen.

Routeren, er en DLINK, satt opp med DHCP som gir ut ip'er i området 192.168.0.100-199. Telefonen får av en eller annen grunn ip: 169.254.91.92 og når jeg forsøker å åpne en side i exploreren, får jeg bare feilmelding om at innstillingene i datatilkobling ikke er konfigurert riktig.

 

Noen tips til hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...