Gå til innhold

Hvordan få vivo til og virke på 7800Gt

GeirL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har installert WDM driveren til skjermkortet ditt så har du driverne du trenger.

Da trenger du programvare som klarer å kommunisere med kortet. Programmet jeg bruker er Intervideo Wincoder.

Det finner også andre programmer.. og som det ble nevnt tidligere pleier det å følge med kortet. Bare innstaller noen av de programmene å se om du kan forandre kilden for signalet. I mitt program velger man kort først.. så om man vil ta inn bilde på S-Video eller Composite.

Det er også verd å merke seg at du kun ka ta inn ferdig dekodede signaler da det ikke er tuner i skjermkortet.

Mvh.

Valentino

Edit: jeg renger med at det var video inn du ville ha hjelp til da video ut ikke pleier å være noen problem.

Byttet også en og om til en å etter å ha sett svaret under. Uvisst om det svaret var ment for meg, men for å være på den sikre siden...

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Mest sansynlig går en satelitt tuner helt fint å bruke. Bare å koble til på composite eller S-video å starte opp dataprogrammet og tuneren. Om bildet er uklart prøver du den andre kabelen.

Jeg har en tuner for kabel-tv over fiber og begge pc'ene jeg har får kun klart bilde over composite. Dersom jeg prøver S-video blir det uklart.

Det er bare å prøve litt forskjellig og forske litt. Det er vanskelig å ødelegge utstyret ved å bare koble det til.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...