Heineoen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei! Har i lang stunder hatt en veldig problemfull pc. Bruk: Denne pc'en pleier å stå på å laste ned ting og som server. Noen av tingen som ikke har funket: 1. Den ene rammbrikken funker ikke alltid. 2. Skjermkortet klarer ikke å starte ca. 5/10 ganger. 3. Henger seg opp. 4. Bråker. 5. Ikke reset knapp. 6. Ingen driver kompatible med Vista. ++ Men nå har jeg et stort problem: I dag av en eller annen grunn så ble det fryktelig varmt i kabinettet. Luktet svidd i lange tider. Da jeg kjente på kjøleren til cpu'en så kjente jeg at dette var nok ikke stabil arbeids temp akkurat. Er snakk om en AMD Athlon 1900+ Palomino. Så jeg tok ut cpu'en og fjernet det jeg fikk vekk av kjøle pasta'n. (Her var det gjort en exstremt dårlig jobb av Hp) Så satte jeg den inn igjen. Å da gikk det ikke så bra. Bios startet, og viste cpu'en på skjermen, men det var også alt. Så jeg restartet. Og akkurat det samme. Og en gang til, men da kom det ikke bilde på skjermen engang. ?? Cpu en var kald og kjørlig. Da tok jeg ut batteriet til hk'et og restarttet den. Ingen forskjell." Byttet også skjermkort. Hjalp heller ikke! Å nå hvet jeg ikke mer Håper det er noen der ute som har litt mer peiling. Endret 13. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg tror hovedkortet ditt ikke er som det skal. Hvis du har muligheten, prøv et annet hovedkort. Feilsøking er vel igrunn eneste muligheten til å finne feilen. Har du testet noen av de andre komponentene på en annen maskin f.eks? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Er redd for at CPU'en din er defekt? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Men den startet jo 2 ganger etter den ble varm og så avkjølet? Hvordan tolker dere dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå