pietk75 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hadde denne under Lagringsmedier, men prøver her også: Jeg har følgende oppsett: Kabinett: Lian Li PC6070 Scand med to stk 120 vifter Strømforsyning: Mist 500 W strømforsyning Hovedkort: Asus A8N Premium med passiv kjøling CPU: AMD X2 4400+ CPU-kjøler: Thermalright XP-120 (med vifte) RAM: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048mb DVD: Benq DW1640 XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express Jeg ønsker i utgangspunktet å ha tre Samsung Spinpoint 250 gig disker i denne PC. Lurer bare på i hvilken grad det vil påvirke varme og støy i kabinettet. Hvis det påvirker nevneverdig, så må jeg gå ned i to disker. I utgangspunktet ønsker jeg tre. Håper på tips Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Disker avgir varme. Så ja du vill merke det, hvor mye er en annen sak. Er du var på støy / varme kan du kjøpe større disker, så slipper du muligens med 2? Men skjermer du disken for støy og avleder varmen med mange stille vifter så burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 har nesten samme oppsett som deg, bortsett fra at kabinettet mitt ikke er SCAND versjonen men den originale (har byttet ut samtlige kabinettvifter da...) Jeg har nå 4 samsung disker i maskinen min (stille stabile disker, lite trøbbel, lite varme) Diskene står rett foran luftinntaket på pc'en, så de holder vanligvis 22 grader alle sammen. Ikkeno problem hverken med støy eller varme (Har en A64 3000+ som jeg har klokket opp til 2,4GHz for øyeblikket(3800+) Bare kjøp tre disker du... Blir jo knall med 3 SATA-3GB/s disker i RAID0:) Jeg har to disker i RAID0 og det gir en bra ytelsesløft... 3 disker er vel enda bedre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå