Gonzo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Har redigert en hel film nå som er på ca 50 minutter. Har lagt til noe musikk og lydeffekter og alt virker klart til brenning. Jeg forsøkte først å velge rendering og brenning i ett. Resultatet ble at kun et lite klipp i starten av filmen ble brent på dvden (thx intro). Har forsøkt flere ganger å brenne til en imagefil for så å brenne dette ut på en dvd med nero, men med samme resultat. Dvdplaten er altså helt tom, foruten det lille klippet av introen fra thx cinema. Bruker et oppdatert studio 9 plus. velger auto på komprimeringen. Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil her. Forslag mottas med takk! Mvh Gonzo Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei. Har selv hatt endel problemer med rendering og brenning i pinnacle studio 9. Det jeg gjorde for å løse problemet var først og eksportere det ferdige produktet til en AVI fil (ukomprimert / DV Video Encoder tror jeg encoderen heter). Så lagte jeg et nytt prosjekt i Pinnacle der jeg lagte meny også brukte den AVI filen jeg lagte tidligere. Så når du skal brenne så velger du "Create disk content but don't burn" og setter quality til rundt 7000kbit/sec. Når den har gjort seg ferdig så kan du gå inn igjen å velge "Burn from previously created disk content". Det gjorde ihvertfall susen hos meg. Øystein Lenke til kommentar
Gonzo Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Takk for svar! Høres jo greit ut så lenge resultatet blir bra da. Men hvordan gjør du når du eksporterer prosjektet ut til en avi fil? Velger du export file, eller er du innom make movie?? Mvh Gonzo Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Gå inn på "Make Movie" og velg AVI oppe til venstre. Så går du inn på settings og setter "Compression" til "DV Video Encoder". Så går du ut igjen og trykker "Create AVI File". Kvaliteten vil ikke bli berørt ettersom du ikke bruker kompresjon når du lager AVI filen. Det skjer først når du lager den om til DVD kvalitet. Husk at du må ta vekk menyene dine før du lager AVI filen. Øystein Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har redigert en hel film nå som er på ca 50 minutter. Har lagt til noe musikk og lydeffekter og alt virker klart til brenning. Jeg forsøkte først å velge rendering og brenning i ett. Resultatet ble at kun et lite klipp i starten av filmen ble brent på dvden (thx intro). Har forsøkt flere ganger å brenne til en imagefil for så å brenne dette ut på en dvd med nero, men med samme resultat. Dvdplaten er altså helt tom, foruten det lille klippet av introen fra thx cinema. Bruker et oppdatert studio 9 plus. velger auto på komprimeringen. Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil her. Forslag mottas med takk! Mvh Gonzo 4997574[/snapback] Du kan prøve å lage en MPEG1 eller MPEG2 fil for deretter å brenne den via brenneprogrammet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå