Gå til innhold

X850XT PE - Virker ikke, klager på for lite strøm

andrvas

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte et brukt Powercolor X850XT PE (AGP), som jeg med glede skulle se fram til å installere idag. Men, så er jo tingen at det ikke virker. Har holdt på i flere timer nå, med samme resultat hver gang: Starter maskinen, alt starter opp, inkl vifta på skjermkortet, så kommer det svart skjerm i ca 5 sek før denne meldingen dukker opp: "You have not connected the power cable to the video card". Noe jeg selvfølgelig har gjort (molex-kabel). Har en strømforsyning på 500W, og det burde være nok. Har også testa kortet i en annen maskin, får samme resultat der.

Vet ikke om det er noen som har noen gode råd? Har sendt mail til han jeg kjøpte det av, ikke fått svar enda. Tror dere det kan være svindel? Kortet var forøvrig godt pakket inn, og jeg har behandlet det veldig fint (m.a.o, statisk elektrisitet's skade skulle være utelukket)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange av pinnene på molex pluggen er i bruk?

Jeg har mitt x850xt pe i bruk på et asus sli hovedkort ,der er alle 6 pinnene i molex pluggen tilkoblet ledninger 3 gule og 3 sorte , den medfulgte kabelen jeg fikk med skjermkortet hadde bare 2 av disse pinnene med tilkoblet strøm i molex pluggen (for x800 only),da virket ikke skjermkortet i min shuttle barbone pc , jeg fikk da fatt i en molex kabel med 3 av pluggene som var tilkoblet strøm (x850 only) (denne har jeg dessverre ikke fått prøvd ,men det kan hende feilen ligger der.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Mener da at alle 4 pinnene på molexkabelen er i bruk. Men tror det blir litt feil å sammenligne PCIe med AGP. Dessuten burde kortet funke når jeg har i molexkontakten, bruker akkurat samme kontakten på mitt 6800, og der fungererer det knirkefritt.

Lenke til kommentar
dette er et noe dumt

men deler skjermkortet og harddisken samma strøm kabel

Ja, di deler samme kabel. Mener det burde gå greit, ettersom mitt GF 6800 også gjør det?

Vel, x850XT PE brukar jo meir straum enn 6800.

Prøv ein annan kabel som ikkje er i bruk.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

du kan skjekke over loddingene fra under kontakten på skjermkortet og studere det grundig om du kan se noen feil med det blotte øye. mulig kontakten har blitt brekt frem og tilbake (gjør det selv for å få den ut) så loddingene har fått dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Vel, x850XT PE brukar jo meir straum enn 6800.

Prøv ein annan kabel som ikkje er i bruk.

Har nå prøvd å kjøre på egen kabel, fikk ikke opp meldingen om at strømkabelen ikke er tilkoblet, men dessverre forblir skjermen svart, og ingenting skjer :(

du kan skjekke over loddingene fra under kontakten på skjermkortet og studere det grundig om du kan se noen feil med det blotte øye. mulig kontakten har blitt brekt frem og tilbake (gjør det selv for å få den ut) så loddingene har fått dårlig kontakt.

Ser ikke noen feil med det blotte øyet, men merker at kontakten er littegranne vinglete.

Prøvde også å kjøre kortet uten kabel i det hele tatt, altså all strøm kommer fra AGP porten, da ble skjermen fyllt med masse farger og artifacts. Men startet ikke opp til BIOS eller noe sånn.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Mener da at alle 4 pinnene på molexkabelen er i bruk. Men tror det blir litt feil å sammenligne PCIe med AGP. Dessuten burde kortet funke når jeg har i molexkontakten, bruker akkurat samme kontakten på mitt 6800, og der fungererer det knirkefritt.

4997815[/snapback]

Min feil ,leste ikke inlegget ditt godt nok ,Ati lagde bare disse kortene i Pci-e til å begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...