jgb Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: -------------------------------------------------------------------------------- Den 2002-08-18 23:06, tivolieselet skrev: Quote: -------------------------------------------------------------------------------- Den 2002-08-18 22:53, jgb skrev: Oppsettet er nå slik at IP og DNS tildeles automatisk, og lampene som lyser på ADSL-modemet er PWR (strøm), ETH-1 (tilkoblingen til nettverkskortet) og DSL (ADSL-linja). Likevel få jeg bare "siden kan ikke vises" når jeg prøver å gå på Internett Hvis jeg selv definerer "gateway" til modemet som det foreslås her, hvilken forskjell vil det gjøre i forhold til om jeg ikke gjør det? -------------------------------------------------------------------------------- hvilket modem er det du har da?? finner ikke den DSL (adsl - linja) saken som skal lyse.. . nei du trenger ikke å definere gatewayen selv. det som jeg tenkte på med de lysene var om bravida har klargjort sentralen.. btw: har du skjekket det å pinge en siden osv. så det ikke er proxi settingene dine som er feil??? -------------------------------------------------------------------------------- Jeg har ADSL fra Tiscali, og modemet heter Nokia M5112 og har Telenor-logo. Ja, sentralen er klargjort. Det har Tiscali gitt meg melding om, og DSL-lampa lyser jo. Jeg har jo ingen proxy-innstillinger, likevel står det på statuslinja: "Finner proxy-innstillinger" Nei, jeg har ikke sjekket å pinge siden. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå