Gå til innhold

TV2s 3G test. Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Nå har de vist testen, og ikke så overraskende for meg så gikk Nokia N70 til topps. Hva syns dere? Selv syns jeg at det var overraskende at Motorola havnet nederst, og dårligst av alle. Syns det er en lekker mobil, så det var synd at den fikk så dårlig karakter som den fikk.

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes testen var generelt bra. Bra at testen er sett i fra Ola Normanns synspunkter, selv om det kan føre til at spesielt tekniske funksjoner kan falle bak lyset.

At Samsung z500 ikke var representer i testen ser jeg ikke på som noe problem, da denne telefonen ikke stiller like høyt.

Lenke til kommentar

«De beste 3G-mobilene»

Jeg irriterer meg grønn hver gang det står overskrifter sånn som denne, og det i testen tas hensyn på pris - og at dette gjør stort innhogg i karakteren og flater ut smilemunnen.

La nå forbrukerne se hva som er best, så kan de avgjøre selv hvor mye penger de vil bruke...

Når testen i tillegg er så lite detaljert som på Nettavisen, syns jeg den er ganske dårlig.

:shrug:

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
«De beste 3G-mobilene»

Jeg irriterer meg grønn hver gang det står overskrifter sånn som denne, og det i testen tas hensyn på pris - og at dette gjør stort innhogg i karakteren og flater ut smilemunnen.

La nå forbrukerne se hva som er best, så kan de avgjøre selv hvor mye penger de vil bruke...

Når testen i tillegg er så lite detaljert som på Nettavisen, syns jeg den er ganske dårlig.

Delvis enig med deg, men hvordan skal den "vanlige" mannen i gata da finne ut hvilken model som passer best for ham. Dette er som nevnt ingen avansert test, og målgruppa er folk flest. Da blir pris et viktig argument. Det er jo nødvendigvis ikke slik at den dyreste telefonen nødvendigvis er den beste osv.

Lenke til kommentar
«De beste 3G-mobilene»

Delvis enig jeg og.

De kunne hatt den testen, og i tillegg hatt en mer detaljert, for den teknofrike/mer interesserte typen som vil ha mere specs. Kanskje tatt et par bilder med kameraene og lagt ut etc.

Lenke til kommentar
«De beste 3G-mobilene»

Delvis enig jeg og.

De kunne hatt den testen, og i tillegg hatt en mer detaljert, for den teknofrike/mer interesserte typen som vil ha mere specs. Kanskje tatt et par bilder med kameraene og lagt ut etc.

Poenget er og blir at tv2 nettavisen tester produkter og tjenester for folk flest og ikke går inn på tekniske detaljer osv. Med de positive og negative faktorene det måtte medfølge.

Testene kan nesten beregnes som nybegynner tester. Ønsker publikum mer informasjon kan de oppsøke andre fora. Der er det vi kommer inn i bildet :D

Endret av Dolce_vita
Lenke til kommentar
Da blir pris et viktig argument. Det er jo nødvendigvis ikke slik at den dyreste telefonen nødvendigvis er den beste osv.

Nei, det er akkurat det jeg mener. Slik ville jeg gjerne sett at tester ble:

Test

Hva er bra, hva er ikke bra, konklusjon?

Tilleggsinfo

Pris

På denne måten får forbrukeren all info, men prisen har ingen innvirkning på hvor bra et produkt vurderes å være.

Lenke til kommentar

men hva med valuta for pengene? Det er en viktig faktor for mannen i gata som testen er beregnet for. Derfor syns jeg det er rett og rimelig at de trekker for høy pris. Er nokia n90 virkelig verdt nesten 6000? Er sonyE overpriset? osv

For målgruppen syns jeg det var en god test. Mye bedre enn "Den beste kameramobilen" testen de hadde for en stund tilbake

Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd at Symbian-telefonene skull bli stemplet som brukervennlige... Jeg synes jo de er rimelig bra brukervennlige, men er mange som påstår at de ikke er det. Og slike tester pleier jo å ta hensyn til anti-tekniske folk.

Det som overasket mest var vel egentlig at de presterte å si at Z800i har bra skjerm, mens 6680 og N70 har dårlig skjerm. Ingen av telefonene i testen har vel dårligere skjerm enn Z800i? Skjermen er jo BRUN!

Lenke til kommentar
Synes testen var generelt bra. Bra at testen er sett i fra Ola Normanns synspunkter, selv om det kan føre til at spesielt tekniske funksjoner kan falle bak lyset.

At  Samsung z500 ikke var representer i testen ser jeg ikke på som noe problem, da denne telefonen ikke stiller like høyt.

4997517[/snapback]

Hvorfor ikke? 3G er 3G, samme hvordan du vrir og vender på det.

Synes flere produsenter kunne vært representert, helt klart.

Selv Samsung Z107 som er år og dager gammel, kunne vært med. En test bør ha 10-12 tlf.

Vi har delt testen inn i fire kategorier; Brukervennlighet, skjerm og kamera, multimedia, lyd og minne, nettverk og pris.

Maskinvare? Nyttefunskjoner? Telefonen i bruk i det hele tatt?

Litt overfladisk test føler jeg.

Lenke til kommentar
Hadde ikke trodd at Symbian-telefonene skull bli stemplet som brukervennlige... Jeg synes jo de er rimelig bra brukervennlige, men er mange som påstår at de ikke er det. Og slike tester pleier jo å ta hensyn til anti-tekniske folk.

Det som overasket mest var vel egentlig at de presterte å si at Z800i har bra skjerm, mens 6680 og N70 har dårlig skjerm. Ingen av telefonene i testen har vel dårligere skjerm enn Z800i? Skjermen er jo BRUN!

4998696[/snapback]

Det er jo en overfladisk test som TV2 gjør, men vet ikke helt hva du mener om at skjermen til Z800 er brun, det er faktisk (fremdeles) en meget bra skjerm.

:yes:

Resultatet var jeg forsåvidt enig i, er stor forskjell på gammel og ny når det gjelder 3G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...