Gå til innhold

"Panikknapp" til umiddelbar sletting


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg selv har tenkt på, er om det er mulig å bruke et miniITX HK, 12V bilbateri (eller lignende) og en 12V->230V dc/ac trafo. IDEkablene er koblet slik: vanligHK->hd->itx.

 

Så starter itx om noen plugger ut ledningen til strømforsyningen. ITX starter fra en minnepenn eller noe. Så overskriver den i evig tid, helt til batteriet går tomt.

 

Om noen kommer og er interessert i å ta med seg pcen for analysering, kommer HD til å være ubrukelig for de før de har kommet seg ut døren din. Om du selv må kvitte deg med data, er det bare å selv dra ut ledningen.

 

Bryteren kan være litt vanskelig å få plassert, men det skal være mulig mener jeg. Bryreten må sitte i kontaktpungtet på PSU, og helst være så liten som mulig. om pcen må flyttes uten dataloss, er det bare å la PSUtilførselkabelen stå i.

 

Grunnen til at data må overskrives, er at det ikke må være muligheter for unformat, get data back, IBAS osv.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Hmm, hva hensikten til Trådstarter er, får være opp til han.

 

Men det er kommet mange "bra" løsninger på problemet.

 

Men har Dere sjekket opp denne løsningen ? Denne fulgte med på mitt Hovedkort, men er ikke i bruk av åpenbare grunner. Jeg har ikke noe å skjule. Men det er jo greit å ha muligheten. :cool:

 

MvH

 

W_B

 

Link : http://www.abit-usa.com/products/multimedia/secureide/

 

SecureIDE™

Protect Your Business and Personal Files from Unauthorized Access!

SecureIDE™ FAQs AVAILABLE NOW!

 

Ensures Your Digital Data Protection!

Nowadays, information security has become a major concern with all kinds of end users, as most documents are now stored electronically. Business and personal files must be kept safe from unwanted intruders. ABIT has had a lot of experience in the field of data protection for motherboards: We were the first company to adopt RAID as a standard specification of all motherboards, beginning in 2001. This initiative was welcomed by end-users and media, and it also soon became an industry standard.

 

ABIT listened to users who were asking for information security. In July 2003, we are the first company to introduce this feature on our motherboards. Secure IDE is an IEEE key that connects to your IDE hard disk and has a special decoder; without this key, your hard disk cannot be opened by anyone. Thus hackers and would be information thieves cannot access your hard disk, even if they remove it from your PC.

 

How to Use ABIT's SecureIDET to Protect your Information/Data?

Secure IDE is a encryption card that uses the eNOVA X-Wall chipset that ensures confidentiality and privacy of your data through disk encryption. When booting up your system, go to DOS and implement the FDISK instruction. This instruction will make a partition to format the Hard Disk to accept the secure IDE key. After this procedure, there are no more extra steps to perform besides using the IEEE key to "open" the hard disk each time you boot up your system.

 

Nowadays it is necessary to have information security no matter what field your data comes from: business, scientific, government or copywrite protection. Only Secure IDE can protect your data.

 

Features:

 

X-Wall® Chip ensures privacy and confidentiality of your data through entire disk encryption.

Hardware secure key authenticates during computer booting.

Without the key, your hard disk can not be accessed.

Device Driver free, Compatible with all OS.

Zero CPU and memory utilization.

Ultra ATA 100/133 hard drive supported.

Automatic and transparent encryption/decryption.

SecureIDE™ Technical Specifications:

 

Chipset

- X-Wall® LX-40 ASIC ensures privacy and confidentiality of your data

- Hardware secure key authenticates at computer system booting

- 40-bit DES (US Data Encryption Standard) is adequate for general users

 

Features

- Device Driver free, Compatible with all Operating Systems

- Zero CPU and memory utilization

- "Real-time" transparent automatic encryption with 1.6 Gigabit per second throughput

- Supports Ultra ATA 100/133 hard drives

 

Connectors

- 1 x Ultra ATA interface connector (Connect to IDE cable)

- 1 x Female encryption Ultra ATA interface connector (Plug to HDD)

- 1 x FDD type power connector

- 1 x secure key 2x5 pin header

 

Package

- 1 x ABIT SecureIDE TM adapter

- 2 x SecureIDE™ keys

- 1 x IDE 4 pin to FDD 4 pin power cable

- 1 x Extension cord for key insert

- 1 x Quick installation guide

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Ting kan tyde på at det her er snakk om noen som ønsker en relativt billig løsning for å fjerne alle spor når politiet banker på døra. Om politiet først banker på døren din, er det vel avhengig av saksforhold om de orker å rekonstruere dataene på harddisken etter en eller annen form for fysisk destruksjon.

 

IBAS har vel, så vidt jeg vet, muligheter til å rekonstruere data fra en disk med platene i 1000 biter, som nevnt over.. I en sak med f.eks. en warez-hub, vil "1000 biter-metoden" sikkert være nok til å få saken henlagt pga bevisets stilling, men er det snakk om større saker, vil de sikkert gjøre det de kan for å skaffe beviser.

Hehe, skjønner at noen stiller spørsmålstegn ved motivene men se heller slik på det: Hvis man føler at det brenner under beina på en slik at man føler at politiet kommer og banker på nårsomhelst -ja , da tror jeg ikke du sitter med en masse faenskap og setter din lit til en panikknapp. Her er det "kjekt å ha" faktor kombinert med et lite snev av paranoia tror jeg. Fyren er forresten advokat så neppe noen ugler i mosen der -ikke hos ham iallefall :D

 

Siden det er mest dokumenter tror jeg ssdløsningen blir det greieste og by far mest praktiske.

 

Når sant skal sies mener jeg at krypteringen er tilstrekkelig i seg selv uten at jeg skal gi meg ut for å være kryptolog.

 

Edit: Litt skummelt å se at alle mistenker en for å være pedo eller terrorist, spesielt på et slikt forum som dette siden det stort sett er innen itmiljøet man har sett den største skepsisen mot overvåkning og politistattendenser. Det er ikke sikkert det er mange år til RIAA dundrer inn i leiligheten din med politiet og copyrightadvokatene på slep. Det er for sent å tenke informasjonssikkerhet når su sitter på cella di blakk og lei... Paranoid, hvem jeg?? :whistle:

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Hva med å bruke en såkalt minnebasert lagring som f.eks denne

fra Gigabyte. Så vidt jeg forstår så forsvinner all data hvis man slår av strømmen fra minne og har fjernet eventuellt backupbatteri. Da må det jo kunne ordnes på en enkel måte med fin bryter som dette koblet til strømforsyningen :roll:

 

Det kan jo bli litt dyrt hvis man må ha en del minnebrikker da, men for folk med svin på skogen så er det vel overkommerlig ;)

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et interessant tema.

 

Jeg så et program på tv her i USA der millitæret har et system der en kan destruere disker på mange måte. Eksemplene er mange. Enten via en slik "panikk" knapp, eller feks via en system som reagerte på temperatursvigning. Her kan man si at tempen skal være mellom 18-22 grader. Hvis den kommer under eller over destrueres diskene. Her må jeg foreslå batteribackup på kjølingen . :!:

Endret av butare
Lenke til kommentar
Hmm, hva hensikten til Trådstarter er, får være opp til han.

 

Men det er kommet mange "bra" løsninger på problemet.

 

Men har Dere sjekket opp denne løsningen ? Denne fulgte med på mitt Hovedkort, men er ikke i bruk av åpenbare grunner. Jeg har ikke noe å skjule. Men det er jo greit å ha muligheten.  :cool:

men! om politiet tar med seg hele kabinettet, og ikke bare HDen, så kan de jo fint starte opp disken uten problem vel? eller slettes data om de taster inn feil kode eller noe slikt?

 

ellert er det vel bare å ha en hammer i nærheten, så klesse til Key'en:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Hva med å drille inn i HDD'en med et bor som er hult? også så ha en beholder som blir åpnet i andre siden, enten syre eller noe småeksplosivt som reagerer på HDD-temp..

 

Eller bare gå andre veien, skrive inn filer med en ferdig krypteringsalgoritme, for så å ha en manuell knapp elns for å aktivere krypteringen... hehe, vet ikke helt om man skjønte det da.. :ermm::p

Lenke til kommentar

Dersom du tar en titt her kan du lese mer om SSD produkter.

 

Patented securErase®

 

Certain applications managing highly sensitive data require the ability to erase all data from a disk, rapidly and without possibility of retrieval as a last resort. Typical 'disk shredding' utilities attempt to overwrite the data to render it beyond recoverability.

 

Unfortunately, technology is available today to recover data from hard disk drives and even DRAM-based (volatile) SSDs even after shredding because of traces left from the effects of hysteresis. Erasing disk data beyond recovery requires that each storage element be cycled repeatedly five or six times, which takes a considerable amount of time. As a result, BiTMICRO® developed and patented securErase®, a firmware utility that erases all traces of data (except wear leveling statistical data) on each block of non-volatile memory efficiently and effectively. securErase® is fully compliant with the remanence security requirements of the U.S. DoD, NSA, Air Force, Army and Navy.

 

When used in combination with PowerGuard® II Erase mode, securErase® is executed as soon as the system powers down and automatically resumes the erase procedure upon power up. On a disk with PowerGuard® III in Standby mode, securErase® may be executed by either depressing the external push button or by toggling the 3-way mode select switch from Standby Mode to Erase Mode. If for any reason the erase process fails to complete, securErase® automatically resumes the erase procedure upon power up.

 

The standard erase facility (via a SCSI/IDE erase command) is provided in all BiTMICRO® Flash disks.

 

Uthevet av meg.

 

HER er en passende switch :)

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Her var det mange STEIN hakkende gale forslag :p

 

Har selv mest tro på at disken "hovrer" over en sterk syre og faller ned ved aktivering av panic-knappen. Bruker man en nettverks-type disk til de aktuelle filene kan man lett hindre noen å komme frem til disken før den har gått totalt i oppløsning. Uansett hvor mye IBAS rører rundt i en suppe av western digital og kongevann så tviler jeg på at de finner dokumentene advokaten ikke vil de skal finne.

 

En annen måte er jo og koble panic-knappen til ei saks som klipper IDE kabelen. Disken henger selvfølgelig i IDE og strømkabelen og faller etter "klipp" ned i hullet du tidligere har gravd ned til helvette. Der nede er det såpass varmt at disken smelter. Hørte jeg one disc to rule them all?

 

DrE

Lenke til kommentar

Den beste metoden er nok å skape et kraftig magnetfelt. Men det koster sikkert en del. Ta f.eks kontakt med forsvaret ang. magnetisk minerydding.

 

Eller du kan lage heimemekka løsning.

Legg disken i en jernform med plass rundt diksen til å legge pulver. Ca 1cm klaring på alle kanter. Pakk inn disken i alluminium, og plasser den på små støtter i formen... legg deretter en blanding av rust aluminium (begge knust til pulver) rundt hele disken...

Alt etter blandingen får du en brenntempratur på mellom 1500-3000grader.

 

Som panikkknapp, bruker du nødbluss pinne, slike som du kan holde i hånden, og bare trenger et hardt dunk på undersiden.

 

Monter nødblusset slik at det er rettet mot innholdet i jernformen, med bunnen ut slik at du lett kan slå på den og tenne nødblusset.

 

Alle elementene er lovlige, ikke ekspolosive... og blaningen mellom rust og alluminium trenger omtrent 1000grader for og bli antent. :p

 

Alternativ, pakk inn harddisken i Kaliumkitt, og ha et glass vann tilstede

 

 

 

Men som beste løsningn vil jeg nok tro at en ram basert harddisk vil være det beste.

Lenke til kommentar

Noen av disse forslagene deres er jo helt ville! En litt tryggere løsning ville være en liten atombombe med panikknapp som går av i samme rom som pc`en, atombomber generer jo magnetfelt som sletter magnetisk informasjon. Som om dette ikke er nok, så vil IBAS få store problemer med å FINNE disken, de må jo lete igjennom ruinene av en hel by. Og sist men ikke minst: Advokaten som hadde kjennskap til innholdet på harddisken vil også være slettet, så ingen kan få noe informasjon ut av ham. Hvis du foreslår denne løsningen for ham så får du sikkert en fet bonus

Lenke til kommentar

Hva med å bore et hull i siden av harddisken, og feste to sylindere med tokomponent lim (lett flytende!) til det samme hullet, og når nøden er som størst, så bare trykker man på en knapp, slik at limet sprøytes inn i harddisken? Det ville bli en ganske vrien affære for evt. datagjenvinnere å fikse. Jeg tviler på at det er noe data igjen på platene etter limfjerningsprosessen.

 

Det er vel en løsning som vil gjøre de mest paranoide rolig til sinns?

 

:!:

Lenke til kommentar

Hei !

 

Så i et blad engang at et spessial firma hadde laget en harddisk som ble ødelagt ved tyveri, tror de brukte en syre i en liten beholder inne i harddisken, som øyeblikkelig destruerte magnetlaget på harddisk platene. Sikkert mulig å skaffe, men til en dertil pris...

 

Pass på å IKKE ha backup liggende!

 

Hva om lillebror på 2 år finner den store røde knappen?

 

PS. man kunne aktivere destruksjonen via satelitt eller mobilnettet dersom PCen var fjernet.

Endret av Impetus
Lenke til kommentar
Noen av disse forslagene deres er jo helt ville! En litt tryggere løsning ville være en liten atombombe med panikknapp som går av i samme rom som pc`en, atombomber generer jo magnetfelt som sletter magnetisk informasjon. Som om dette ikke er nok, så vil IBAS få store problemer med å FINNE disken, de må jo lete igjennom ruinene av en hel by. Og sist men ikke minst: Advokaten som hadde kjennskap til innholdet på harddisken vil også være slettet, så ingen kan få noe informasjon ut av ham. Hvis du foreslår denne løsningen for ham så får du sikkert en fet bonus

4999514[/snapback]

 

Dette virker som den beste løsningen, om så kan du jo bare montere hele pc'n i micro'n ;), da er det bare å stille inn tiden på 10 min, så skal diskene være ganske ferdigfucka ... i

Lenke til kommentar

Her er et litt kjedelig forslag (i forhold til de mere kreative forslagene her inne).. men dersom firmaet som skal ha denne løsningen er redd for at disken skal havne i hendene til evt konkurrenter, tyver e.l. så er vel det greit å ha disken i en skuff på PC'en, så tar du med deg disken hjem om kvelden, du kan låse den inn i en safe når du skal på do og lignende :) Dersom dette faktisk er en løsning som skal hjelpe en kriminell til å slette data på 0,3 mikrosekund idet økokrim stormer døren, så sier det seg selv at dette ikke er en god løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...