Gå til innhold

Skjermkort til AGP 4x

celestine

Anbefalte innlegg

Helleu!

Jeg sitter snart med en boks med et Asus P4S533-MX hovedkort (socket 478) og en P4 2,0GHz Northwood cpu. Det hadde vært fedt med et litt grommere skjermkort enn mitt nåværende GeForce4 MX 420.

Spørsmålet blir vel om hvilket skjermkort jeg får mest bang for the bucks, med tanke på at AGP porten kun er 4x. Er det i det hele tatt noen vits å investere i et kurrant AGP 8x kort, eller vil AGP porten på hovedkortet være en flaskehals, som gjør at jeg ikke får utnyttet kraften til skjermkortet?

Noen tips? Har en preferanse til GeForce kort, da jeg har koblet en s-video kabel fra tv-en til pc-en, og kan da sette opp at utgangen skal sende komposittsignal, istedenfor s-video, som medfører at skjermbildet blir grått på tv-en. Har prøvd med et Radeon-kort av noe slag, men fikk ikke konfigurert på samme måte, og gidder ikke kjøpe ny kabel av den grunn. Endte opp med å bytte tilbake til GeForce kortet, som fungerer tilfredsstillende. En liten digresjon, dette.

Altså, noen tips til et GeForce skjermkort som skal kjøre på AGP 4x?

-edit-

Fant denne tråden, som vel fastslår at det er minimale forskjeller mellom AGP 4x og AGP 8x.

Jaja, da er det vel bare å shoppe i vei da :dribble:

Endret av celestine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje et 6600GT vil være tingen for deg. Ok ytelse og cpu burde ikke begrense det så mye. Du kan kanskje få tak i et billig brukt også.

AGP8x 4x har lite å si. Mulig det er noen kort som ikke støtter 4x ikke sikker. Brukte Gainward 6600 GT Golden sample på min AMD xp2000 med agp 4x. Ekstremt mye bedre enn et GF4 420(som jeg hadde).

Edit:Treg, men alle er enig

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Virker som foreningen er samstemte i at et GeForce 6600GT er tingen for meg, så forhåpentligvis sitter jeg med et slikt kort om ikke så lenge :) Har også lest at kortet støyer en del, men en Zalman vf700-alcu burde vel fikse på den saken.

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...