Gå til innhold

Smerter i underarmen ved løfting av vekter?

Anbefalte innlegg

HVa kan dette skyldes og hva kan jeg gjøre mot det går grunnkurs allmen..

Spurte min gymlærer om dette, han kom ikke med noe svar en..

"Jeg har ingen aning"

Så tingen er når jeg løfter stang, eller manual får jeg vondt i beinet i underarmen..

Gjør da vondt i ULNA, eller det beinet som er innerst....

Har også vondt i de beina som danner skulderrn når jeg løfter benkpress, dette er en slags stikkende smerte....

Vekstsmerter?

Mangel på proteiner, har hatt dette med jevne mellom rom, har ikke gått vekk begynte for ca 9 måneder siden og kommer tilbake med jevne mellomrom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede prøvd dette men så ikke ut til å gi virkning, jeg poster her etter et lite legebesøk...

Til etteretning?

Er de mer eller mindre ferdu utvokst, kan jeg utelokke voksesmerter o.l ....

P.s har en treningskamerata som har den samme smerten, han er et år yngre en meg jeg er 16

Lenke til kommentar

Du er sikker på at det er benet? Dette kan være en sene som kommer i klem, eller strekkes hardt når du får pump i underarmen.

Hvis du får ondt av benkpress har du nok feil teknikk, prøv og press skuldrene mer bak og brystet mer opp. Hvis du hever skuldrene for mye er det dem som tar belastningen og ikke brystet.

Jeg har selv begge tingene du prater om, trenger jo ikke være det samme men den første er jeg rimlig sikker på at er ei sene som strammes for hardt. Regner med at smerten er verst når du tar ei EZ-stang ?

I bicepscurl skal du ha bra tunge vekter for å få ondt i ben.

Lenke til kommentar
Du er sikker på at det er benet? Dette kan være en sene som kommer i klem, eller strekkes hardt når du får pump i underarmen.

Hvis du får ondt av benkpress har du nok feil teknikk, prøv og press skuldrene mer bak og brystet mer opp. Hvis du hever skuldrene for mye er det dem som tar belastningen og ikke brystet.

Jeg har selv begge tingene du prater om, trenger jo ikke være det samme men den første er jeg rimlig sikker på at er ei sene som strammes for hardt. Regner med at smerten er verst når du tar ei EZ-stang ?

I bicepscurl skal du ha bra tunge vekter for å få ondt i ben.

jepps, EZ stang, den med liten bøy ike sant, trener med 35 kilo eller 25 kilo i 10 repetisjoner...

får vondt i begge armene samtidig....

Men kan også være dette med kropp og utvcilkling, er relativt veltrent, men føler meg ikke helt proporsjonal.....

Anyways takk for svar, hva skal jeg gjøre hvis det er en sene det er snakk om...

Lenke til kommentar
jepps, EZ stang, den med liten bøy ike sant, trener med 35 kilo eller 25 kilo i 10 repetisjoner...

Anyways takk for svar, hva skal jeg gjøre hvis det er en sene det er snakk om...

Vel da kjører du såpass lett at ben ikke skal ta skade av det. Er nok en sene, vel prøv og spis mye omega-3-6-9 å se om det blir noe endring. Om det var det eller at det kun var noe forbigående som hjalp meg vet jeg ikke.

Jeg kjørte hvertfall bare på, men det må du se selv om du tør. Jeg vet jo ikke helt 100% sikkert at det er samme tingen som jeg plagdes med.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Vel da kjører du såpass lett at ben ikke skal ta skade av det. Er nok en sene, vel prøv og spis mye omega-3-6-9 å se om det blir noe endring. Om det var det eller at det kun var noen forbigående som hjalp meg vet jeg ikke.

Jeg kjørte hvertfall bare på, men det må du se selv om du tør. Jeg vet jo ikke helt 100% sikkert at det er samme tingen som jeg plagdes med.

Takker, tror jeg skal sjekke denne saken ut av verden en gang for alle..

Tar og stikker innom legen for å se på blodverdier og opptak av nevnte omega og lignende :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...