eikum Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei! Har tenkt å kjøpe meg en ekstern harddsik på 300 GB Men har lest at man kan lage en slik selv.. Så spørsmålet mitt er. Er det vits å kjøpe en ferdig ekstern harddisk? Eller er det like greit å "bygge" en selv? Og hva skal jeg velge? Ting jeg må ha for at den "hjemme" lagde eksterne harddisken skal fungere.. Den MÅ ha USB 2.0 .. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Med "bygge" regner jeg med at du mener å kjøpe et harddiskkabinett og harddisk hver for seg? Fordelen er at du kan velge hvilken harddisk du vil ha i hvilket kabinett. Du må sjekke at kabinettet og harddisken passer sammen. F.eks. må kabinettet være SATA kompatibelt hvis det skal være noe vits i å kjøpe SATA disk. Men i prinsippet er det jo bare å kjøpe kabinett etter spesifikasjoner, pris og design. Og den harddisken du måtte føle for. Hvis du kjøper ferdig er det bare å pakke det opp av eska å plugge ei ledning i pc'n og ei i veggen. Ulempa er at du ikke kan velge hvilken harddisk du vil ha. Men begge systemene er vel så godt som idiotsikre hvis man leser litt først. Gjør det du føler for. Lettvint å kjøpe ferdig. Tror ikke det er allverden i prisforskjell, men du klarer sikkert å spare noen 20-ere hvis du bygger selv. Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det finnes en liten "dings" som lar deg koble en intern harddisk (eksternt) på en USB-port. Er ikke helt sikker på prisen på denne, men det hadde kanskje vært noe? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Smak og behag. Det kommer an på hvilket design du ønsker på boksen og selvfølgelig på pris/kapasitet. Begge deler er teknisk sett oppgraderbare, men ofte er de ferdiglagde slik at du må bryte opp omslaget for å få byttet harddisken. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 okey... Men vil dette fungere; Linksys Network Storage Link for USB 2.0 harddisker http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307213&cks=PLC Western Digital Caviar SE 320GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307497&cks=PRL eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE ,aluminium,USB 2.0/FireWire, vifteløs http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147&cks=PRL Skal nemlig bruke de eksterne hdd til Linksys Network Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det oppsettet der så glimrende ut! Spesielt den Linksys Network Storage Link. Den var jo helt genial! Lykke til. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Storage Link'en og lignende produkter er geniale, saa lenge diskene du kobler til dem er nye. De jeg testa ville formaterte diskene i Linux format saa om du har data paa diskene fra foer av du vil beholde saa maa du toemme dem foerst :-) - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå