fiLLLipnet Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei Har nettop lasta ned UBUNTU DVD-iso og har brent den ut. Restarta maskina mi og tenkte jeg skulle boote fra dvd'en, men det ville den da ikke :S Har testa den på to DVD-lesere og lurer på om det kan være selve dvd'en so er feil :S Selv om den fungerer og har samme innhold som på iso'en. Har testa med WIN XP og prøvd å boote den og det gikk fint så lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal klare å boote dvd'en ? Veldig takknemmelig for svar P.S: Er helt fersk innen linux Endret 13. oktober 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvordan brant du den? Den må brennes som en image for å kunne bootes. BIOSen må selvsagt også være stilt riktig, men dette antar jeg er ordnet siden du sier at Windows booter korrekt. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Kunne ikke brenne DVD-iso direkte så jeg loada den i Deamon-tools og brente DVD'en fra en DVD-rom som deamon-tools laga EDIT: Ikke cd men DVD Endret 12. oktober 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kunne ikke brenne DVD-iso direkte så jeg loada den i Deamon-tools og brente DVD'en fra en DVD-rom som deamon-tools laga Ikke særlig lurt Hvorfor kunne du ikke brenne iso-fila direkte? Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hadde ikke brenneprogramm til det... Men skal finne tilbake Nero og få det opp og kjøre så skal det nok bli Linux til slutt Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hmm... Brente iso'en direkte nå men den booter fortsatt ikke!? Noen som hvet om noe man kan boote fra og så velge DVD'en? Vil ikke kaste vekk flere DVD'er nå Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hmm... Brente iso'en direkte nå men den booter fortsatt ikke!? Noen som hvet om noe man kan boote fra og så velge DVD'en? Vil ikke kaste vekk flere DVD'er nå Og du har gjort som Lanbein sa? Sikker på at BIOS er satt til å boote CD/DVD-ROM før HD og at du ikke bare brente iso filen som en .iso fil til DVD'en? Endret 12. oktober 2005 av tuxerator Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hmm... Brente iso'en direkte nå men den booter fortsatt ikke!? Noen som hvet om noe man kan boote fra og så velge DVD'en? Vil ikke kaste vekk flere DVD'er nå Og du har gjort som Lanbein sa? Sikker på at BIOS er satt til å boote CD/DVD-ROM før HD og at du ikke bare brente iso filen som en .iso fil til CD'en? Er sikker på at DVD'en er satt til å boote før HD... Har testet på to maskiner og som sagt booter WIN XP CD når den er satt i... Dessuten er DVD brent fra et image, ikke brent image inn på cden (altså ikke bare adda iso-fila som en løs-fil).. Lastet ned herifra om det er til noen hjelp: ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/5.1...rc-dvd-i386.iso Hmm... begynte å stusse om rett nedlasting nå når det sto innstall på noen filer lengre ned : Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Da var UBUNTU oppe og gjikk Det var bare å laste ned innstall ISO'en så funket det Men et annet problem er nå med X-server får jeg beskjed om, så jeg får bare tekst Noen som vet svaret på det problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå