-KooPa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kikker på et Abit KX7-333 hovedkort med Amd Athlon XP1800+. Starter opp speedfan og den registrerer 4 temperaturer. Den ene kom automatisk opp som HD. De 3 andre er jeg ikke sikker på. Har 2 sensorer hvor det står Winbond W83697HF Den ene ligger på rundt 32 grader, kan tippe dette er hovedkortet Den andre ligger på rundt 47 grader, tipper på prosessor. I tillegg har jeg en hvor det står ACPI. Er ikke dette strømstyring? Denne ligger på rundt 33 grader. Kan det være strømforsyningen min som oppgir denne temperaturen? Står vel noe "heat controlled" eller noe slikt på den... Eller kan det være chipset eller noe? Det sitter nå ei vifte på en chip på dette kortet.. Hadde vært greit å finne ut hva alle temperaturene er. Skal få kjørt prime95 en dag, så finner jeg fort ut hvilken som er til cpu. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 ACPI=Advanced Configuration and Power Interface Det kan være PSU'en ja, hvis du har koplet vifte/sensor fra psu til hk (snodig hvis de kaller det for ACPI da men men..). Ellers har du nok rett ang. HK og CPU. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Det merkelige er at jeg ikke har koblet til noe vifte/sensor mellom psu og hk. Det går riktignok en sort/rød kabel (samme type som power switch, reset osv) men denne står det ingenting på. Ikke er den koblet til noe heller.. Men ehh.. denne går fra en drevkontakt rett og slett. må være til noe annet denne. Jeg får lete litt til på nettet og se om jeg skulle finne ut hva den siste temperaturen er til. Sjekket med prime95 og det var den jeg trodde til cpu ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå