Gå til innhold

Canon eller Sigma objektiv

Anbefalte innlegg

Jeg har søgt rundt på dette forum et godt stykke tid uden egentlig at finde noget godt svar, håber at denne nye tråd kan hjælpe mig og måske andre.

Jeg har undersøgt marked for både Canon og Sigma objektiver, da jeg er ude efter en ny tele-zoom til mit Canon 350d.

Hvis jeg kun kigger på prisen så er valget helt klar Sigma, da de er en hel billigere end Canon. Når jeg kigger på kvaliteten (på dette forum og hos Fred Miranda) så svinger det lidt mellem Canon og Sigma. Helt fint.

Her er så problemet; hvilke problemer kan jeg løbe ind i ved at købe Sigma i stedet for Canon? Der må være en årsag til, at Canon koster så meget mere.

Er der nogen af jer, der har gode som dårlige erfaringer med kombinationen Canon 350d og Sigma? Og er der nogen der kan fortælle hvorfor det måske er bedre at vælge alt sit udstyr hos en leverandør?

Endret av jh.sb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kig på http://www.fredmiranda.com/reviews/ hvor der er bruger til bruger anmeldelser.

jeg bruge begge og er fint tilfreds - har også haft et Tamron 28-70 f2,8 som gjorde det godt. Der er snak om, at sigmas kvalitetskontrol ikke er så hård som canons, og at man derfor skal teste dem ved modtagelsen.

evt. kig på min hjemmeside, hvor der er billeder med både canon, sigma og tamron optik. www.naturphoto.dk

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Tusinde tak for svaret. Jeg har været inden og kigge hos Fred Miranda og fandt også nogle indlæg omkring mit spørgsmål. Umiddelbart virker det som om, det er mere et spørgsmål om penge og overbevisning end det er om kvalitet.

Jeg tager dit råd og skulle jeg købe en Sigma, så vil jeg lige teste en ekstra gang.

P.S. Gode billeder på din side.

EDIT: Hvis andre skulle sidde med samme spørgsmål så er der gode råd at hente her Quantaray V. Sigma V. Tamaron Lenses

Endret av jh.sb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...