Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling av adsl

Anbefalte innlegg

har 4 pc`er hjemme som skal settes opp i nettverk med deling av internett forbindelsen. skal jeg ha en switch eller router? lønner det seg å bruke en harware firewall løsning kontra software. er det begrensninger hos telenor på hvor mange pc`er som kan dele en forbindelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk i forumet. Forumet er en undervurdert FAQ (Frequently Asked Questions). Alltså, svar på ofte spurte spørsmål. Som ditt.

Ellers, et svar ifra meg:

Angående deling av internett:

Det enkleste er å kjøpe en SMC Barricade, etter å ha arbeidet med en del ulike routere, har denne vist seg stabil og habil :smile:

Hastighet:

Hastigheten vil bli fordelt "on demand". Når noen trenger f. eks. trenger 100% av linjen, gir routeren så mye som mulig til den, og vice versa.

Kommentar angående begrensinger hos Telenor:

De har en egen guide for deling av internett... nok svar? ;D

guiden

Hilsen kjello2

[ forandret svar en del ]

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-08-20 16:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-20 16:07, kim2004 skrev:

har 4 pc`er hjemme som skal settes opp i nettverk med deling av internett forbindelsen. skal jeg ha en switch eller router? lønner det seg å bruke en harware firewall løsning kontra software. er det begrensninger hos telenor på hvor mange pc`er som kan dele en forbindelse?

Hey, Hey, Hey....

Ville valgt router, i og med at den er "hakket" smartere enn en switch. Som privat bruker vil det nok holde med Software firewall... Begrenset hvor interessert "kjeltringer" er i privatpersoner... Det er ikke begrensninger hos Telenor hvor mange pc`er du kan ha tilkoplet, hjemmenett setter du opp på "eget ansvar". Du kan ikke regne med at du får support hos Telenor hvis du har problemer. De hjelper deg med tilkopling til nett med 1 stk pc...

GOOD LUCK! :smile:

Lenke til kommentar

cheers mate!

smc barricade er vel bare wirless, er ikke hypp på å kjøpe nye nettverks kort.

hva med 3com officeconnect den har etter det jeg skjønner "vanlige" tilkoblinger. må jeg bruke twisted cable eller holder det med single run?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...