Blomsterkvast Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg lurte bare på hvor lang tid det går før man ikke kan få igjen hardware på returrett?? Er det 1 år som det står på webshoppene eller er det 3 eler 5 år som jeg mener å ha lest en stand ? Lenke til kommentar
GA Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 returrett er 14 dager. tenker du på reklamasjonsrett? Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) garanti fra produsenten (sikkert dette som står på webshoppene) er ofte 1 år. reklamasjonsretten (forbrukerkjøpsloven) er 2 år (5 år når tingen er ment å vare vesentlig lengre enn 2år). angreretten er 14 dager. Endret 12. oktober 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Noen ting som f.eks. minnebrikker kan ha livstidsgaranti fra produsenten, der står som oftest som info på produktsiden til nettbutikkene. Lenke til kommentar
Blomsterkvast Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) jeg skrev kanskje litt ulart her.... men det jeg mente var hvor lenge etter et kjøp jegkan sende inn igjen/ returnere hardware som skjermkort inn til webshoppene ved feil.... og få igjen nytt gratis... Endret 12. oktober 2005 av Blomsterkvast Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 jeg skrev kanskje litt ulart her.... men det jeg mente var hvor lenge etter et kjøp jegkan sende inn igjen/ returnere hardware som skjermkort inn til webshoppene ved feil.... og få igjen nytt gratis... Vel, et skjermkort har man 2 års garanti på og 5 års reklamasjon på (99% sikker). Lenke til kommentar
GA Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hadde hjulpet med litt mer info. Er det en garanti sak? Reklamasjon? Eller tenker du her bare på hva som er vanlig praksis? Lenke til kommentar
Blomsterkvast Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 takk datating! Her er litt mer info : Jeg kjøpte mitt skjermkort for litt over ett år siden på netshop... og nå har skjermbildet begynt å flimre/ hoppe og en gang i blant blir det svart for ca. 2 sek for så å komme tilbake... Og når jeg skal spille spill, blir skjermen noen ganger bare helt svart og det dukker opp out of range på skjermen... Så da har jeg tenkt å sende det inn til netshop igjen... derfor lurte jeg på om jeg fortsatt hadde rett til nytt kort eller ikke... Lenke til kommentar
pr-koht Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Du har MINST 2 års reklamasjonsrett, kanskje 5 år. (Vurderingssak ut fra pris og forventet kvalitet). Spørsmålet er nok heller om dette er en feil på skjermkortet, eller om det er driver/andre komponenter i maskinen din som gjør dette. Du bør forsøke kortet i en annen fungerende PC og se om det samme inntreffer der. Lenke til kommentar
royerling Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Så lenge feilen med skjermkortet ikke kan spores til at du har brukt det "feil" (statisk elektrisitet, overklokking, mistet i bakken osv), så har du iallefall garanti/reklamasjonsrett i to år ja, kanskje fem, som datating nevner her. Netshop på sin side har imidlertid rett til å velge hvordan de vil utbedre feilen, enten det er ved reparasjon eller erstatning av nytt kort. Imidlertid er det vel svært få hardware-grossister som fikser HW sjøl, så du skal vel få et nytt etter det gamle er testet osv. Lenke til kommentar
Blomsterkvast Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 takker for hjelpa! Og jeg har selvsagt testet det i en annen pc, annet skjermkort i min og reinnstallert drivere osv... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 takk datating!Her er litt mer info : Jeg kjøpte mitt skjermkort for litt over ett år siden på netshop... og nå har skjermbildet begynt å flimre/ hoppe og en gang i blant blir det svart for ca. 2 sek for så å komme tilbake... Og når jeg skal spille spill, blir skjermen noen ganger bare helt svart og det dukker opp out of range på skjermen... Så da har jeg tenkt å sende det inn til netshop igjen... derfor lurte jeg på om jeg fortsatt hadde rett til nytt kort eller ikke... Du har rett til avhjelp etter forbrukerkjøpsloven, dvs at enten blir kortet reparert - eller skrotet og du blir tilsendt nytt kort. Dette er forutsatt at samme feilen dukker opp når netshop tester kortet ditt. Har du overklokket? Lenke til kommentar
Blomsterkvast Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er ikke overklokket..... Og jeg har kjørt med det i noen dager selv om feilen dukker opp i blant helt til i går kveld... da fikk jeg kun opp Out of RAnge! på skjermen... så nå funker det ikke i det hele tatt... hverken i min eller andres pc'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå