Gå til innhold

Når er returretten ute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skrev kanskje litt ulart her.... men det jeg mente var hvor lenge etter et kjøp jegkan sende inn igjen/ returnere hardware som skjermkort inn til webshoppene ved feil.... og få igjen nytt gratis...

Vel, et skjermkort har man 2 års garanti på og 5 års reklamasjon på (99% sikker).

Lenke til kommentar

takk datating!

Her er litt mer info : Jeg kjøpte mitt skjermkort for litt over ett år siden på netshop... og nå har skjermbildet begynt å flimre/ hoppe og en gang i blant blir det svart for ca. 2 sek for så å komme tilbake...

Og når jeg skal spille spill, blir skjermen noen ganger bare helt svart og det dukker opp out of range på skjermen... Så da har jeg tenkt å sende det inn til netshop igjen... derfor lurte jeg på om jeg fortsatt hadde rett til nytt kort eller ikke...

Lenke til kommentar

Du har MINST 2 års reklamasjonsrett, kanskje 5 år. (Vurderingssak ut fra pris og forventet kvalitet).

Spørsmålet er nok heller om dette er en feil på skjermkortet, eller om det er driver/andre komponenter i maskinen din som gjør dette. Du bør forsøke kortet i en annen fungerende PC og se om det samme inntreffer der.

Lenke til kommentar

Så lenge feilen med skjermkortet ikke kan spores til at du har brukt det "feil" (statisk elektrisitet, overklokking, mistet i bakken osv), så har du iallefall garanti/reklamasjonsrett i to år ja, kanskje fem, som datating nevner her.

 

Netshop på sin side har imidlertid rett til å velge hvordan de vil utbedre feilen, enten det er ved reparasjon eller erstatning av nytt kort. Imidlertid er det vel svært få hardware-grossister som fikser HW sjøl, så du skal vel få et nytt etter det gamle er testet osv.

Lenke til kommentar
takk datating!

Her er litt mer info : Jeg kjøpte mitt skjermkort for litt over ett år siden på netshop... og nå har skjermbildet begynt å flimre/ hoppe og en gang i blant blir det svart for ca. 2 sek for så å komme tilbake...

Og når jeg skal spille spill, blir skjermen noen ganger bare helt svart og det dukker opp out of range på skjermen... Så da har jeg tenkt å sende det inn til netshop igjen... derfor lurte jeg på om jeg fortsatt hadde rett til nytt kort eller ikke...

Du har rett til avhjelp etter forbrukerkjøpsloven, dvs at enten blir kortet reparert - eller skrotet og du blir tilsendt nytt kort.

 

Dette er forutsatt at samme feilen dukker opp når netshop tester kortet ditt.

 

Har du overklokket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...