MacManus Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har denne vannblokken liggende, Thermaltake VGA waterblock og jeg har et POV 6800Ultra. Skjermkortet bråker veldig mye og jeg vil gjerne få redusert denne støyen ved å koble på vannblokken. Det er en veldig massiv kjøler på skjermkortet nå og jeg lurte på om jeg var nødt til å ha kjøling på minnebrikkene. Det burde jo være det skulle man tro men er det nødvendig? Disse kortene kan bli veldig varme hvis det ikke er skikkelig kjøling på de. Og vil denne vannblokken gi god nok kjøling? Har TT Bigwater kit på cpu utenom. Mvh MacManus. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 må og må, det jeg har sett der det har vært montert en "liten" GPU vannblokk på 6800U kortene, så har det også vært montert passiv kjøling på rambrikkene. Dette kan du jo gjøre hvis du er redd for varme. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 må og må, det jeg har sett der det har vært montert en "liten" GPU vannblokk på 6800U kortene, så har det også vært montert passiv kjøling på rambrikkene. Dette kan du jo gjøre hvis du er redd for varme. 4999701[/snapback] Er det nok med passiv kjøling på minnebrikkene da? De blir jo ganske varm de også. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Passiv kjøling på ram-en funker nok fint ja. Men spenningsregulatorene på kortet kan bli virkelig varme (les testen av nvsilencer på forsiden). Den vannblokka di skulle funke fint, ja. denne funker bra (hatt den i 2måneder) og er pen og se på finishen på kobberet var og bedere enn mye jeg har sett.men en liten overgang med stål ull gjorde jeg alikevel(nerd)..funker supert på fx57oo og om man bruker 5kr på tynnere skruer passer den også på nyere 6800 kort det er ikke rare pengen? og ikkeno og klage over mener jeg da. annbefales:) prisen er jo super da! ikkeno og utsette go kvalitet pen og billig..full pott! Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har vannkjøling på mitt 6800ultra kort og jeg glemte å kjøpe med kjølere til minne på kortet...Hvilke kjølere skal jeg kjøpe? Er det noen mer jeg trenger også? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har vannkjøling på mitt 6800ultra kort og jeg glemte å kjøpe med kjølere til minne på kortet...Hvilke kjølere skal jeg kjøpe? Er det noen mer jeg trenger også? 5013388[/snapback] Få tak i noen små kjøleribber. Du kan kutte kjøleribbe fra en gammel cpu eller ribbe fra skjermkort eller chipset eller så kan du kjøpe noen ribber... Her er noen linker: Disse, eller disse. Det står at det følger med termisk tape på de av kobber (første link), men jeg vet ikke om det gjør det på de av alu. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har nå bestilt de blå til zalman..Håper de vil funke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå