Gå til innhold

LCD vs CRT, hva bør jeg velge?

chil

Anbefalte innlegg

vet at en hel hau nå kommer til å anbefale lcd, men har enda tilgode å se en lcd som jeg synes kan mætsje min 19 tommers Dell Trinitron skjerm.

Nå tror jeg den snart ryker(rare streker, rar zooming plutselig)

så altså vuderer den 20 tommers DELL widescreen lcdn, den er jo rimelig og får bra i tester. Men vil jeg bli skuffa? jeg spiller ganske mye cs, og synes de felste lcdr jeg ser virker rare på fargene(feks spillerene er alt for mørke) og i tillegg ser man etterslep.

bør jeg heller finne meg en ny crt?

Endret av chil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg synest du burde gje LCD ein sjanse, dei har blirr mykje betre i det siste, spesielt på den fronten.

Det kjem jo sjølvsagt an på kor mykje peng du er villig til å legge ned i den, ein Rema-skjerm til tusenlappen vil neppe være det rette. Kor mykje hadde du tenkt å bruke på skjermen?

Lenke til kommentar

Mulig jeg overser noe her,,? Men det hadde vært lettere med en anbefaling om man visste litt mere om hva du bruker pc`n til..

Tradisjonelt sett sier man at crt er en fordel i spill. Særlig spill hvor det er mye (raske) bevegelser pga etterslep. Men i dag får man så mange gode Lcd skjermer med 4-8 ms responstid at jeg kan strengt tatt ikke se at denne gamle påstanden er valid i dag. Etter at jeg gikk fra crt til lcs har jeg ikke blitt noe dårligere i CS for å si det sånn :cool:

Lenke til kommentar

hvis du er en supergamer, så bør du selvfølgelig gå fot en crt skjerm. ettersom disse har mye bedre opdateringsfrekvens. lcd er bedre til alt mulig annet. den er ikke for stor. og den er ikke så veldig dyr med mindre du vil ha noe som slår alle andres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...