hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 når jeg skal legge inn driverne til lydkortet mitt som er intigrert,så får jeg opp denne erroren: ERROR: Unable to load the kernel module 'nvsound.o'. This is most likely because the kernel module was built using the wrong kernel source files. Please make sure you have installed the kernel source files for your kernel; on Red Hat Linux systems, for example, be sure you have the 'kernel-source' rpm installed. If you know the correct kernel source files are installed, you may specify the kernel source path with the '--kernel-source-path' commandline option. noen som har noe erfaring med dette?eller noen som vet hva som må tils for og få det til`? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Sikker på at du i det hele tatt trenger driveren? Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 nesten 100% sikker på det ja,fikk no i allefall ikke noe lyd når jeg skulle spille av en cd her i stad Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 finner ikke noe nforce der jeg nei Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Finner du snd-intel8x0? Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 ja...skal jeg bare skrive dhcpcd snd-intel8x0 da? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Nei, lydkortet fungerer det. Bruk alsamixer til å justere lyden. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 men så hvar det hvordan man "bruker" eller slår på lyden da?i komandolinjen?piltastene justerer jo lyden men alle står på off til meg så Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Trykk 'M' på de du vil aktivere. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) f[r fortsatt ikke noe lyd n[r jeg skal spille av cden da eller det er lyd paa saanne kollonner og saant som kommer opp da men ikke naar jeg spiller av musikken Endret 12. oktober 2005 av hovdal Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hvilket program bruker du til å spille av CD'er? Hvis du bruker XMMS så må du bruke 'Digital audio extraction'. (Options=>Preferences=>Audio I/O Plugins=>CD Audio Player) Endret 12. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 fikk det til nå,men finnes det noe program som jeg kan få stilt inn sånn at jeg ikke får bass på diskanthøytalerne,og bare på suben? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå