Gå til innhold

Hvilke DVD-plater skal jeg velge?

Βlur

Anbefalte innlegg

Trenger noen DVD-plater til å lagre alle Naruto-episodene som jeg ikke vil at skal ta plass på harddisken. Jeg har sjekka litt i nettbutikker, men utvalget er så sinnsvakt stort, så jeg aner ikke hva jeg bør se etter.

Jeg synes DVD RW kunne vært greit, for da kan jeg evt bruke de om igjen. Hva er best/mest økonomisk av +/- formatet? Jeg har denne bærbare pcen, men jeg ble i tvil om jeg kan brenne DVD RW-plater nå som jeg skriver dette. DVD-spilleren kan lese DVD RW, men det er jo ikke da gitt at den også kan brenne. I så fall må jeg nøye meg med DVD R-plater... Kan noen anbefale meg noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da blir det vel Verbatim. Men har det noe å si om jeg kjøper pluss- eller minus-formatet på DVDene? Etter det jeg leste i OC-freak's guide, var pluss-formatet det "beste"... Har _ingen_ kunskap om cd/dvd-formatet, så jeg trenger hjelp til å gjøre det beste valget.

Edit: DVD-spillerne/brenneren i laptoppen min heter Matshita DVD-RAM UJ-831S. Håper denne ikke byr på noen problemer.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Til kritiske saker bruker jeg alltid Verbatim - aldri noe tull med disse.

Desverre er ikke dette tilfelle lenger... :cry:

Det har dukket opp Verbatim plater som er produsert av Ritek! :sick:

Platene det er snakk om er: Verbatim 8x DVD+R Pearl White

OC-Freak var selvfølgelig mannen som først oppdaget disse(Bombe).

Link

Endret av Psh
Lenke til kommentar
Matsushita UJ-831S (DVD+R/+RW/+R-DL/-R/-RW/-RAM/CD-R/CD-RW:

8-/4-/2,4-/8-/4-/3-/24-/10)

Skal støtte alle formater utenom DVD-R DL, så akkurat valg av format bør ikke by på noen problemer.

4998303[/snapback]

Det er jo stårlende. Betyr det at jeg både kan lese og brenne de formatene? I COOP-avisa hvor jeg så tilbudet, står det at brenneren har fart på 8x. Kan jeg ikke bruke DVDer på 16x da?

Lenke til kommentar
Matsushita UJ-831S (DVD+R/+RW/+R-DL/-R/-RW/-RAM/CD-R/CD-RW:

8-/4-/2,4-/8-/4-/3-/24-/10)

Skal støtte alle formater utenom DVD-R DL, så akkurat valg av format bør ikke by på noen problemer.

4998303[/snapback]

Det er jo stårlende. Betyr det at jeg både kan lese og brenne de formatene? I COOP-avisa hvor jeg så tilbudet, står det at brenneren har fart på 8x. Kan jeg ikke bruke DVDer på 16x da?

5000161[/snapback]

Ja du kan brenne og lese alle nevnte formater.

Tja.

Mange brennere som ikke er laget for 16x gir dårlig kvalitet og hastighet med 16x plater.

Det kommer alt ann på om produsenten har lagt inn støtte for 16x plater (båre på 8x hastighet så klart), dessverre er mange produsenter svært dårlige til dette :(

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt noe enda men jeg fant programmet Nero InfoTool for noen dager siden. Tok et skjermskudd av resultatene fra programmet. De kan jo se ut som om DVDspilleren/brenneren på laptopen støtter mange forskjellige formater! Kan noen proffe bekrefte/avkrefte dette?

NeroInfoTool.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...