eikum Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg en NAS harddisk.. Men er det mulig at andre i verden kan komme seg inn på denne (FTP) ? Og er det mulig å sette opp en webserver på en slik? Hvis ikke noen ideer om hvordan jeg kan sette opp en webserver, uten at jeg må ha en SVÆR pc? Takk Lenke til kommentar
bunkers Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg lurer på akkurat det samme. Noen som har noen forslag til hvordan sette opp en webserver med NAS disk? Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Datoen for trådstarters innlegg tatt i betraktning, så antar jeg at han ikke lengre har interesse for temaet. Men siden det er flere som lurer på det, så... Selv om det sikkert er flere meninger, så er det ikke til å komme utenom at en Linux-basert løsning er nokså enkel å sette opp til dette formålet. Hvis du har en gammel datamaskin som ikke gjør noe fornuftig, så kan du blåse nytt liv i den med f.eks. ClarkConnect som tilbyr disse tjenestene samt mye mer. Hvis du ikke har en datamaskin til overs så kan du kikke nærmere på f.eks. LinkSys NSLU2, en boks som kan moddes til å kjøre Linux og gjøre de tingene du ønsker samt mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå