tkthekiller Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei, jeg har en et år gammel western digital harddisk (IDE) på 200gb som holder på å feile (les mer her). Har uansett lenge planlagt å kjøpe raptor harddisk så loadinger går fortere. Det jeg lurer på er, er det best med 2x36,7gb raptor harddisker som står i Raid 0, eller med en 74gb raptor? Etter det jeg har skjønt er 2x best, fordi raid går ut på at istede enn å skrive: Harddisk Pakke a Pakke b pakke c padde d så skriver han samtidlig på 2 harddisker: HDD1 HDD2 Pakke a Pakke b Pakke c Pakke d altså går ca dobbelt så fort. Tenke å kjøpe 2x74gb av denne: WD Raptor 74GB Sata men har ikke mer enn 2000 kr å bruke, og helst ikke mer enn 1500, så tror det blir 2 slike: WD Raptor 36,7GB Sata er det best å kjøpe 2x av 36,7gb versjonen eller 1x74gb? er vel 2x36,7gb? *Merk* De er billigere hvis man kjøper flere Kan ikke mye om s-ata harddisker og raid, og hvis noen hadde giddet og hjulpet meg hadde det vært fint! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Vil helt klart anbefale deg å kjøpe en på 74gig nå og en til senere, enn å kjøpe 2 stk på 36gig nå, 36gig diskene bråker mye mer enn 74gigerne, den på 74 gig yter også bedre. Har to stk 74 gig i raid 0 selv. Lenke til kommentar
tkthekiller Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 ja ser det nå, så på en del tester, går for 2x74gb! Takk for fint raskt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå