Goebbels Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei. Har over lengre tid irritert meg over dårlig forbindelse på trådløst nett. Eller, kvaliteten på signalet er bra (90-95 %), men hastigheten er til å bli sliten av (1-11 mbps). dermed så vurderer jeg et par alternativer per i dag. Enten ny antenne til ruter (di-624+), eller en repeater. Er veldig usikker på hva som vil gi best resultat og, hva som evt vil lønne seg, er ikke snakk om lange avstander i huset, men gjennom en etasje bare. er egentlig rart at det er så dårlig fart på nettvereket i det hele tatt. men hva vil gi best resultat? Mvh G Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Finn fram en drill og rull med TP kabel Repeater halverer hastigheten, mens en antenne kan fikse signalet og hastigheten. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 hmmm. jeg leier der jeg bor nå, så det spørs vel hvor godkjent det er å lage sveitserost av huset dems. Hvorfor vil en repeater halvere hastigheten? har ikke vært borti slikt tidligere skjønner du. G Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Og hvor mye vil en økning av antennestyrke fra 2dbi til 5dbi utgjøre? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 En DWL 50AT vil være en veldig god start og i ett eksempel som jeg kan gi der to hus deler en DSL forbindelsen gjennom en DI-624+ var det ikke mulig å oppnå kontakt før vi satte på slike antenner i begge ender . Altså DI624+ routeren plassert i vinduskarm > 20meter til husvegg > PC plassert midt i huset med DWL 50AT antenne på PCI kortet som også er av merket DLink . Og til den prisen der er det vel ikke noe å lure på en gang . Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 høres veldig lovende ut. Da skulle det ikke forundre meg om jeg setter en slik antenne i både ruter og kort. har et slikt kort fra før av, men antar at det ikke skulle være noe problem å bytte antenne, selv om fabrikat er forskjellig. Takker for svar. G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå